road trippin

Har precis skypat med nathalie länge, så mysigt. Vi tänkte börja planera vår resa som vi ska gör i maj när vi är klara med skolan men istället pratade vi om skrytsamma störiga snubbiga """""feminist"""" snubbar. Vilket såklart var givande, pga vanligt förekommande och väldigt jobbigt att dom finns. Jag kollar som vanligt parks and rec samtidigt som jag skriver så det går inte så bra. Skrivit de här tre meningarna på ca 40 min. Hur som ska det bli spännande att se vad vi gör faktiskt pga vi kommer ju inte ha några pengar men vi får se vad det blir. Så mkt utspridda saker vi vill se och hade nog varit skönt att inte köra bil i tre veckor, liten sak jag insett nu efter fem dagars roadtrip. Det har varit roligt och vi har sett mkt men det har varit fett stressigt, vi har liksom kört typ 5-8 timmar varje dag och inte hunnit göra så mycket i dom olika städerna mer än äta en måltid och ev kolla ngt.
Vi körde från Berkeley i fredags och stannade första natten i Barstow som är en liten liten håla i typ mitten av CA, riktigt deppig. Vi bodde på ngn route 66 motel som lukta klor och gammal rök. Åt på en extremt deppig diner som hade förvånadsvärt god mat, sov en natt och kämpade morgonen efter för att hitta en rimlig frukost. Sen körde vi in i nordvästra Arizona och åt lunch i Flagstaff som verka va en relativt trevlig stad för att ligga mitt i AZ, tydligen mkt ölbryggerier där och verkade ha många bra lunchställen.
Körde vidare mot Sedona där vi skulle sova. Det var lite snö och plötsligt blev det asdimmigt, efter ett tag förstod vi att vi var så högt upp att vi körde igenom ett moln, var så häftigt att komma up på andra sidan pga körde ner i en canyon som var asfin, mäktiga berg och skog. Verkligen dom här klassiska röda bergen "som på film". Unnade oss ett lite bättre hotell och en bättre middag. På morgonen hade vi tänkt hika men hade regnat hela natten så folk avrådde oss från att göra det pga halt med lera osv. så vi bestämde oss för att åka vidare istället. Vi körde mot Pheonix och vidare till Biosphere 2. Vilket ligger på mer normal höjd vilket bidrar till varmare väder. Biosphere 2 var så häftigt, verkligen sjuk expriment att ha åtta pers bo där under två år och vara helt självförsörjande. Gick en timmes rundtur där och åkte sen till Tucson som också var en trevlig stad. Rätt hipstrig liksom, fanns massor balla restauranger, microbryggerier, coffee shops, second hand affärer mm. Vi bodde på ett hotell som också var en stor klubb / bar, det var rätt häftigt, åt middag på en ball restaurang som hade ok mexikansk mat, bra men ej bästa jag ätit. Morgonen efter åt vi frukost på fantastiskt café, hade verkligen allt gott en vill ha. Eftersom vädret var bättre här och pappa gärna ville se mer av naturen (jag med ifs) så hikade vi här istället. "hikade", vi gick en promenad i öken i typ 2-3 timmar, det var häftigt. Läskigt ibland pga trodde jag hörde skallerormar men mest häftigt, så mycket kaktusar. Gick i en torr flod och sen hittade vi en flod med vatten och där var det höstlöv på träden, så konstigt hur det liksom är alla årstider samtidigt här.
På eftermiddagen velade vi lite om vi skulle vidare söder ut eller köra tillbaka till CA, jag röstade för CA så blev så lol. Ville se Salton Sea men skulle inte hinna köra dit och det var tur att vi inte bestämde oss för att sova där, fanns typ ett motell men resten var ju fortfarande helt övergivet. Istället sov vi i El Centro som ligger typ rakt norr om Mexicali. Det var typ som Lubbock fast mindre, vi frågade snubben på motellet var en kunde äta och han sa att det fanns ett Dennys i köpcentrumet. På den nivån. Vi hittade en sportbar och det råkade vara final i national college fotball league (heter ev ngt annat) så det var fett mkt folk iaf.
Åkte till Salton Sea på morgonen, körde runt den men på fel håll pga var för dåligt pålästa så vi missade tex Salvation Mountain som också ligger där, och vi körde runt nästan hela ön så vi wasteade kanske lite väl mkt tid där. Men det var häftigt och spännande också, väldigt deppigt. Körde igenom coachella och några andra ökenstäder och kom fram till Palm Springs på eftermiddagen, yrade omkring för länge o letade hotell men hann ligga fem minuter i solen innan den gick ner bakom berget. Åt middag på restaurang som hade fantastisk fish taco men resten var rätt dåligt. Tog drink på asfancy hotell men den var också rätt dålig. Var typ bara pensionärer och businessppl i Palm Springs, så konstig stad. Spelade tennis och åt frukost på vårt pensionärs lägenhetshotell imorse och sen körde vi mot Newport Beach där vi är nu och det är så skönt. Har ätit rester från Chef David dinner som var igår, kollat mean girls, suttit i solen. Haft det bra. Ska bara chilla imorn, ev fixa mina naglar, äta middag på sushiställe med hela familjen Andersson och sen på fredagmorgon åker vi hem till berkan igen.