normal stressfri måndag.

Kom in på keramikkursen trots att jag kom 1,5 h försent till lektionen pga sov när läraren mejlade att det var bäst om jag kom på lektionen för att se om det fanns plats. lol. Men fick hur som helst en plats och känner en i klassen. "Känner" är ifs att ta i, vi tog en kurs tillsammans förra terminen och vi pluggade tillsammans två gånger. Det ska i alla fall bli kul att ta en kreativ kurs samt jätteläskigt och svårt, och time consuming. 
Precis när min andra lektion började klockan fyra fick jag ett mejl från vår hyresvärd/manager som var EXTREMT dramatiskt skrivet. Stod praktiskt taget att vår lägga nästan brunnit ner, att ngn ringt 911 pga rök ur läggan, att dom hade sparkat in dörren och begått hjältedåd. Fick såklart 100% panik samt hjärtstillestånd, smsade Janet (pga var på lektion, *dedikerad till studierna*) som åkte hem o kollade samt ringde managern. ÄEH inget hade hänt. Det luktade äckligt pga rök men inget mer. Så pass osoft av henne att skriva ett sånt jävla dramatiskt mejl, hon kunde tex börjat med "ingen panik allt är lungt MEN detta har hänt". På ngt vänster hade ugnen satts på medan vi var borta, vilket är oroväckande? Och pga smuts (jag värmde pizza igår o ost ramlade ner ops) började det ryka väldigt mkt. Enligt ngn var den på timer klockan tre, ingen av oss vet hur en säter på timer eller att vi ens hade det. Hoppas den är av nu :))) . (Ska skriva om lektionen i annat inlägg ev.)
Köpte ett par vita birken på väg hem pga äntligen restocked och äntligen har inte Nordström ensamrätt på dom så fanns i en lolig skobutik här. Superglad och nöjd. Men köpte 39 trots att jag provade ut 38 i somras. Hoppas verkligen inte dom kommer kännas för stora. 
Julia kom hit så tränade vi lite, åt middag o tränade lite till. Städade ugnen ordentligt också. 
Det om det. Nu ska jag lägga upp bilder från resan sen sova. Har överdrivet mycket att läsa imorn. Droppade filmkursen pga kom in på keramiken och dom krockade. Kommer antagligen droppa african american studies också men ska gå på lektionen imorn också, ge det en sista chans. + om jag har kvar den har jag hål mellan 11 och 17 tisdagar och torsdagar, riktigt störigt. Måste droppa den eller sociology men tror verkligen jag kommer tycka soc klassen kommer vara mer givande, fast den kommer vara ca 100% jobbigare. SVÅRT VAL. 
liv1 | |
Upp