Livskaoset

Jaha som ni ev sett på instagram är jag utelåst. Aldrig varit så irriterad på mig själv (jo det har jag). Såg så mycket framemot att ha tre lugna dagar innan skolan börjar, sova länge, laga mat, chilla osv. Så ba första jag gör på lördagmorgon är att jag går ut ur min lägenhet utan att ta med nycklar, note att vi har dörr som låses automatiskt när en stänger. Katastrof. Hann inte ens vara hemma 12 timmar innan det här hände. Försökte ringa hyresvärd men obv stängt pga lördag, inser att jag inte heller har numret till damen som är lite extra ansvariga för vårt hus pga skrev upp det på lapp i lägenheten. Hade också ett komplicerat nyckeldrama i julas som resulterade i att jag har typ 5 par nycklar hemma, alla extra nycklar är tillbaka hemma istället för utspridda bland vänner. Så otroligt störigt. 
Insåg att det liksom inte så mycket att göra så försökte carpa istället. Åkte in till SF o brunchade med Felix blå från nacka o hans tjej. Åt på Lolo igen, ätit deras taco tropical så många gånger nu. Men det va gott och kul. Sen köpte jag en flaska bubbel och lite juice o gick till Dolores där jag träffade Stephanie från Malmö (som bor här men som jag inte träffat än pga livet). Hade väldigt trevligt o försökte bara maxa njutet av att det är vårväder fast det borde vara 8 grader o regn. Sen givk vi till ngn bar, klockan 18 kändes det som klockan va 22 men vi va ändå ute tills dess o blev relativt kalas. Mådde så outhärdligt dåligt imorse, och nu på vägen hem.. 
Stephanie lagade apgod frukost, kollade dom två nya avsnitten av parks and rec, o efter lite kämpande gick vi ner till stranden dvs typ 5 mins promenad. Så lyxigt att bo så nära havet. Sen gick vi hem måla naglarna och kollade clueless. Har alltså haft en ganska perfekt bakisdag och bra dygn som utelåst. Men lyckades ju öht inte hålla "festa mer dricka mindre" löftet.. Gud.
Nu är som sagt på väg tillbaka till berk, hoppas att en av Janets kompisar ska ha ett par extranycklar så jag kan få komma hem. Finns liksom ett par saker jag måste ordna. Som tex söka kurser, och kolla P3 guld.

Nu ska jag fokusera på att andas. 





liv1 | |
Upp