2014

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 
Massor! Pierca näsan, va m i riktig intervju i P3, höll litet föredrag på feministiskt forum, gick på ett av världens bästa unis, skatea i ramp (lol), körde med släp, va i falska Spanien (Gran Canaria), börja gå terapi, börja med kettlebell! Säkert mer grejer obv.


Höll du några av dina nyårslöften? 

Hade tydligen "Ska ta hand om min kropp. Försöka hitta ett bra matbeteende för min mage. Fortsätta carpa liv1, ha skoj, umgås, chilla osv." Hittade matbeteende. Carpade delvis. Chillade rätt mkt i perioder. Men nja klarade väl ej så bra.


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja! Och fler ska bli mkt snart :))


Dog någon som stod dig nära?

Nja. Näe inte nära. 


Vilka länder besökte du? 
Spanien (Lolz), USA. Danmark *yay*.

Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015? 
2014 va för konstigt, upp och ner hela tiden. Så vill gärna att 2015 blir mer stabilt fast samtidigt mer "fartfyllt" och roligare. Saknar lugn (inre) och saknar vänner (gäller främst för hösten 2014).


Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas
Flytta till USA 19 aug! 

 

Vad var din största framgång under året? 
Äeh kom in på Berkeley. Och fick A/B+ i allt. 


Största misstaget? 
ääehh den vanliga snubbgrejen. (Låter stå kvar från 2013 även om olika situationer osv). Fast borde kanske inte se det som misstag.. Känns som jag gör 100 störiga misstag i veckan, måste bara sluta älta dom. Det kanske ska bli mitt mål för 2015. 

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inget superallvarligt men har varit sjuk ca hela hösten. Känts som min kropp har varit på väg att ge upp. Var spy-magsjuk för första gången sen jag typ va 13. Så otroligt vidrigt. Grät o spydde i ett dygn. 


Bästa köpet? 
Borde ju va iPhone 6 pga dyrast och den gamla var verkligen dålig. Men var kanske ngt annat, köpte en fin bikini som jag är mkt nöjd med. Glasögon också! 


Vad spenderade du mest pengar på?
Mat o boende i USA, det dödar min ekonomi. 


Gjorde någonting dig riktigt glad?
Flera dagar i vår o sommar var otroligt fina. Med vänner o snubbe. Naturen och vänner är mina go 2 o det funkar typ alltid.


Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2014?
Gå på salong och vem e han med Cleo & Kristins Amparo. Silvana imam - I•M•A•M. Beyonce - 7/11, drunk in love, flawless. Nicki minaj - looking ass n****, pills n potions. Sage the gemini - go somewhere. escape (pina colada song). Valu valu.
 Busy signal - one more night. Linda Pira m boss ass kvinnor - knäpper mina fingrar remix. Flera m lorentz såklart. Sakarias - Atlanten. Big Sean - i dont fuck with you. Tinashe - 2on. Säkert 100 fler.

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med andra år? 
Ledsnare. Verkar vara någon slags varannat år person. 


Vad önskar du att du gjort mer? 
Levt. Tagit för mig, tagit initiativ.


Vad önskar du att du gjort mindre?  
brytt mig (står kvar från 2013), stressat. Lagt energi på att försöka förändra folk.


Hur tillbringade du julen? 

Julafton i bil med familjen. Juldagen i newport beach m familjen plus min extrafamilj Andersson. 


Blev du kär i år? 
Well, tyvärr. 


Favoritprogram på TV? 
Jills veranda, Scandal, parks & rec. Paradise. 


Bästa boken du läste i år? 
Läste bara två hela (plus några serieböcker). Egenmäktigt förfarande och kristian gidlunds andra bok. Gillade båda, egenmäktigt förfarande va så sjukt hög igenkänningsfaktor på = rätt jobbigt. Gidlunds var ju såklart superfin och sorglig. 


Största musikaliska upptäckten? 
Typ inget nytt? Kanske Silvana då. Kan inte komma på ngn specifik upptäckt precis men var ju många som släppte nytt fett. Lyssnade rätt mkt på dancehall ett tag, det va trevligt. 


Något du önskade dig och fick? 
Pengar till telefon. Regnjacka från stutterheim, skateboard av Oskar! Hörlurar. 


Något du önskade dig men inte fick?

Lite kläder men det kan jag ju köpa själv. 


Vad gjorde du på din födelsedag 2014? 

Från midnatt: blev sjungen (?) för på fest hos siri, Oskar spelade Stevie wonder - happy birthday pga min favvolåt när jag va liten, Agnes spelade birthday sex lol <3. Blev hämtad på kalaset som litet barn o sov hos hos snubb, åkte till Lomma när vi vaknat, fick macka o glass till frukost vid havet dvs ca det bästa tänkbara. Åkte till Lund och åt lunch med familj + Ellie och Julia (oskars). Hängde på lunda karnevalen med Ellie hela eftermiddagen, åkte sen till Malmö o gick på boule bar där Andreas va och aurora en kortis, och Ebba kom sen. Åt massor pommes med aioli o drack öl. Köpte fryst ostpaj o gick hem med Ellie o kollade ngn serie. Dröm födelsedag verkligen. 


Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Svarade detta förra året: Om jag inte haft pluggångest jämt, fler vänner i Malmö.

Svarar nu: om jag inte haft plugg/livsångest jämt, fler vänner i Berkeley. Lol. Måste hitta ngn rolig klubb och ngn bra grupp. Har en riktigt bra kompis i Berkeley och några spridda som jag hittills mest bara pluggat med men ska försöka hitta mer roliga saker i vår. "Leva lite". 

 

Vad fick dig att må bra? 
Kettlebell, baka med Andreas, helgerna i arild, kvällarna på Babel, hänget på ribban med Camilla mfl, hänget med Notion och i vaginan. Promenader o bad i hav. Besök av Linnea (i Malmö), klara, Emma o Lolli. Vänner alltid vänner, Julia x2, nathalie, Ellie osv. Ni är min fuel. Berg hav skog. FemSex klassen här i Berkeley. 


Vem saknade du mest? 
Nathalie o Julia (Lev). 


De bästa nya människorna du träffade? 

Julia, Therese och Lily här i Berkeley. Några i FemSex som jag kanske inte kmr fortsätta umgås med men som jag är otroligt glad för att fick lära känna, så smarta, starka och coola. Martin såklart. Och Emilia efter drygt tre år som fb-vänner träffades vi äntligen afk! Och Janet som jag bor med. Vi har inte riktigt hunnit hänga pga orsaker men tror vi kmr göra det i vår. 


2015

Blir spännande, i vår ska jag försöka resa så mkt som möjligt. Fyller 25 i maj o då ska jag o natta resa runt, längtar ihjäl. Sen från att jag kmr hem i juni till januari 2016 har jag _inget_ planerat. Så ska figure that out. 

Löften/mål: Ska va snäll mot mig själv. Göra saker _jag_ vill. Börja på yoga. Tatuera mig mer. Resa, festa mer men kanske dricka mindre. Inte stressa. Tydligen klara 100 pass innan midsommar pga Julia (berk) sa det.


(Blir kanske så här from nu. Julior som jag lärt känna pga deras pojkvänner kmr beskrivas så, även om det kanske verkar förminskande pga fattar ju att dom är mer än flickvänner. Julia Levander som jag känt i 100 år o nu flyttat från London till Sthlm blir Julia (lev). Julia (berk) är den jag lärt känna i Berkeley.)



liv1 | |
Upp