Sex o sånt

Låt oss tala om min Sex 101 Class, alltså haha kan ej hantera det. Har så mixed feelings för den, älskar den pga enkel, bitvis intressant och rätt lolig. Samtidigt är det fett stelt pga är liksom exakt hur sexualkunskapen i åttan borde vara, bara det att jag är 24 o inte 14 så det känns ja lite efterblivet. Tycker att mina två lärare ska ge sig ut på high schools istället MEN så är det ändå relativt många i min klass som ej vet om saker så det är väl rätt fett att den här kursen finns ändå, och dom yngsta är väl runt 18 dvs nästan 14. 
Igår pratade vi om olika slags skydd och glidmedel, fun fact att en kondom endast bör användas i 20 min. Och att det finns fingerkondomer??? Haha alltså jaa se jag lärde mig saker också. När vi pratade om skydd som bara preventar graviditet o inte sjukdomar vare typ ingen i klassen som hade hört talas om ngt annat än p-piller, framförallt visste ingen vad en spiral va och inte ens lärarna visste va en p-dator va så det lärde jag dom. Det är så himla dubbelt det här med deras lack of knowledge i det pga tror att det tillsammans med att sånna preventivmedel är svårtillgängliga gör att kidsen ("unga vuxna o vuxna) här använder kondom i mycket större utsträckningen än i Sverige pga där tar typ alla snubbar för givet att tjejen går på ngt (heteronormativ nu ja). Tror också det är mycket jobbigare att kolla sig här än i Sverige, iaf om en är under 21 i sve, och är väl ifs vanligare m hiv här så är nog därför många använder kondom också. Å andra sidan så finns ju relativt många fler unga föräldrar här än i Sverige så kanske inte superlyckat ändå. 
Hur som så kom jag in på en annan decal nu som heter FemSex som jag tror kommer vara mer givande för mig, den behandlar maktrelationer, mens, hälsa, samtycke, identiteter o sexualiteter på ett annat sätt. Och tror framförallt att jag kmr lära känna fler i den. Ska på första lektionen nu så det återstår att se, har inte droppat sex 101 än så har den som back up. Om inte annat kan jag ju ta den så att jag o Ellie inte förlorar alla sextävlingar på nästa karneval.. Haha fy fan va dåligt humör vi blev på när vi blev helt utklassade, mötte folk efter som ba "GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN" o vi ba "mm ska hem nu, fett tråkigt här". Då hade vi ju tex ingen aning om att en inte fick använda oljebaserat glidmedel på latexkondom, men igår visste jag ju det hehe, så lärde mig ju något iaf.
 
Och sökte ett internship igår på ett feministiskt radioprogram, hoppazzzzzz. 
Nu måste jag rusa hajdå ps. har somnat 100 ggr på alla lektioner idag, dör. Och julia tyckte att jag hade superwomanben idag när vi gymma *nöjd* 
 
liv1 | |
Upp