Oaks

Första fredagen varje månad är det First Friday Oakland, i oakland heh. Det va vi på idag o det va fan asfett. En gata med massa olika stånd som sålde prylar o mat. Är olika varje gång, eller säkert mycket samma men en kan liksom anmäla sig om en vill sälja mat eller grejer. Och så var det massa performances såklart, fölk som dansa, sjöng o spexade. Bl.a. ett gäng snubbar som jag sett på tuben innan som är svinduktiga dansare, älskar dom. Så jävla obehagligt när fölk vänder sina armar i helt fel vinklar. 
I övrigt va det extremt mkt hippies o andra speciella människor, en slutar ju aldrig förvånas över hyr folk ser ut här. Älskar det. Oakland kändes allmänt fett, nu såg jag ju ca 1 km av en gata så kan inte uttala mig men det va go stämning sattsäga. 
Det enda tråkiga va att vi inte drack öl, var så pass sugen på det men en snubbe va inte 21 så vi kunde inte gå in nån stans. Och tråkigt att jag köpte rätt lam mat, men det som såg godast ut va kött o ville inte ha det pga ja ni vet. Först åt jag en argentinsk pirog m lök, ost, ngt mer, kryddor som va asgod men jätteliten så skulle jag äta lite mer senare o då köpte jag pupusas som är typ pannkakor/crepes från el Salvador o det va riktigt tråkigt. Får kanske sätta moral åt sidan här ibland pga vill ju äta gott o inte ba bröd o ost. Ibland finns det liksom asbra alternativ o ibland inte. 
AJA BLABLA Nu ska jag sova o imorn ska jag kolla fotboll på skolan *hurra* kmr nog bli kul, fest all day. Och JUSTE, asap ferg spelar gratis på kvällen! Ska bli så fett. Vsg för riktigt trött inlägg. Kollar Glee och halvsover. Älskare. Älskar också paradise hotel men det måste nog utvecklas i annat inlägg. Haj. 




liv1 | |
Upp