Ladies First

Imorn (idag för er) är det Notion Classic o en sak dom inte kmr prata om är att Ladies First på Dramaten från maj sändes på SVT i lördags o finns på SVT play. Men tur för er att jag finns kvar i liv1 så här får ni ett inlägg om det istället: 
 
Linda Pira o Marie-Louise Ekman myser. Geniet ekman som tar in dessa kvinno på dramaten alltså. "Det är svårt för en tjej att spegla sig i svensk rap när det bara är killar som har berättat sina historier. Våra historier dom har inte hörts lika mycket. Jag tänker att det är dags nu att man får höra våra historier också" Pira
 
 
"Det läskigaste som finns är att va dålig och göra fel, och vara ful. Man är så himla himla rädd för det. O det är så jävla begränsande för går man runt i det hela tiden då då utvecklas man liksom inte som människa." Cleo. Älskar henne så mycket alltså, nog Sveriges coolaste artist.

Hon och Sabina Ddumba körde Tagga ner, som är asfet. 

Sabina Ddumba, är inte bara extremt bra utan även extremt snygg o har alltid asfina kläder. Älskar hennes insta. 

SEP är med på remixen men körde också en egen låt (som alla artister), vet inte så mycket om henne, låten var lite tråkig i början men tog sig o hennes insats på remixen e topppN. "Det är häftigt, jag är inte så van att va i ett team. Det är en häftig känsla, det är en cool känsla. Tjejer peppar varandra, ger varandra motivation, inspirerar varandra. Det är underbart" 
 
Och låt oss tala om Joy. Såg ju henne på trädgården i somras, alltså såååå jävla fet. Hon hänger mkt med Frej (från far & son) o jag hoppas faktiskt att hon inte ska påverkas så mkt av dom pga ja.. dudes, men hon verkar fett kaxiiii o ball men också som att hon behöver en kram. Musikaliskt- o stilmässigt: äeeehhhhh alltså kan inte säga ngt dåligt. öht. Snyggast. 
"Det är väldigt nytt för mig. Jag har liksom inte så många tjejpolare. Och jag har aldrig varit den här 'åh nu ska vi ha nagelfix o vi ska sminka oss.. Jag har alltid gjort den grejen själv. Men det är så jävla mycket power bakom det (...) För det här är verkligen systerskap och man peppar varandra och det är så mycket mer än bara yta smink o styling. Baksidan av det är verkligen familj, det är systrar. (...) Jag har ändå bott själv sen jag var 15, har inga föräldrar. Så står jag här på Dramaten med ett jävla tjejcrew som stöttar en. Asså det finn ju inget bättre liksom. Så länge man har den här känslan kan man göra va fan som helst"
 
Och  sen berättar Linda Pira om att hon ville inte släppa låten player för att den va för personlig o privat men att efter serien ("Linda pira som du inte visste om") var det så många kvinnor, framförallt gravida, som skrivit till henne o bett om att hon skulle släppa den pga dom kände igen så mycket. O hon ba "det är ändå för dom jag gör det här" grät. Asså faaaan Teddy verkar verkligen va ett sånt as, hans instagram är full av rape jokes o annan sexistisk skit. Fast nu är dom ju tsms igen o han har friat osv. Hoppas verkligen han är snäll o bra. Hon och Dani M körde iaf den i en mashup med hans låt Naiv. 
 
Ok blabla 
Minns ni när knäpper mina fingrar remixen kom??? Va typ mayhem i min hjärna i en månad. Alltså phuq o nu ba alla dessa stjärnor på scen samtidigt, så övermäktigt. Grät ofc. 
 
Jag o min clique, ingen dick.. Kumba

Rosh!! Abslut fetast av alla. Lyssna på hennes nya singel Karma, den är så tung. "Det va för fint för att beskriva med ord, på riktigt. Vi har skrivit historia nu." GRÄT RAKT UT DU 17ÅRIGA LILLA GENI!! 5e gången på scen gör hon på Dramaten what upppppp?! 

Cleo
 
SEP

Vanessa Falk

Rawda som ba "jag ser fram emot att fortsätta med svensk hiphop. För vi tar över", well jag med. 
 
Pengaregnet Julia Spada, jag FATTAR inte hennes röst, hur är det möjligt?? Magisk.
 
JOY
 
Queen B Pira

Nu går ni in på SVTplay och kollar på det här ok? 
 
feminism, liv1, populärkultur | cleo, dramaten, hiphop, joy, julia spada, kumba, ladies first, linda pira, rap, rawda, rnb, rosh, sabina ddumba, sep, systerskap, vanessa falk | |
Upp