helgy

Orkar liksom inte skriva här pga känner mig otroligt trött på mig själv. Borde börja använda det som en liten twitter igen så ni får ngt direkt ur livet o inte två dagar efter. Igår: fick mina glasögon = SKÖNT, game day = semikul men asmkt fest mest innan o under matchen (som börja 12 dvs astidigt och jag missade såklart), stros i berkeley = mys, öl hos Oscar = gott, A$AP Ferg (satt ner en bit bort = tråkigt), häng hos Oscar igen = kul pga diskuterade hur vi klarat oss om vårt utbyte på Berkeley va som paradise hotel, sist ngn frat dvs typ korridor fast i asstort asfint hus. Men det va så jävla vidrigt där inne, luktade så mkt kattkiss kunde ej hantera det. Unna mig en taxi hem till SF pga klockan hade blivit ett o barten slutat gå, alternativet va en buss som skulle ta en timme o en kvart och köra genom hela oakland, kände faktiskt att det va värt att betala 50 dollar för att typ inte bli rånad/mördad/kidnappad/ rädd för all of the above. Klicka fram en uber, fick 20 dollar discount pga första resan o betalade ba 13 dollar, så otroligt nöjd över detta, alltså orimligt nöjd. 
 
Idag vaknade jag extremt trött vid 9, gick upp åt frukost, gick o la mig igen o sov till halv elva. Sen åkte jag o Susanne till IKEA o va där i en evighet men var ändå relativt effektiva tycker jag, köpte allt utom garderob pga den var slut och ingen mat pga 100 års kö :( . Men nöjd ändå, köpte en billig madrass, "billig" kostade 170 dollares, hoppas verkligen jag står ut med att sova bara på den på golvet annars måste jag köpa ett underrede för minst lika mycket. 
 
Tillbaka i SF gick vi till Ferry Building och en restaurang som heter The Plant och åt ca livets pizza, den va så pass god, bara mozarella, permesan, svamp, olivolja och ruccola. Och vi drack varsin drank, jag tog dagens special som va gin, jasminlikör, ngnslags fläderlikör och ngt annat gott. Det va härligt och jag köpte en ny tandborste på vägen hem pga hundarna har ätit upp två stycken redan :)) samt min hårborste, foundation, tandkräm, lite piller, tandborstefodralet osv. 
 
Nu har jag läst fyra sidor av 60 till morgondagens lektion i Feminist cultural studies. Alltså det är så mkt att läsa går sönder. Den här var iaf ganska lättläst men den texten vi hade i Transnational feminism var ju ett skämt, fattade typ var tredje ord. 
 
Se det blev ett inlägg ändå. Tack för mig. Skrev jag att jag flyttar till Berkeley och från detta drömboende imorn?? Hoppas och tror dock att det kommer bli fett. 
liv1 | |
#1 - - Klara:

När jag kommer kan vi bygga en säng åt dig! Och äta massssah mat

Upp