ett schema får ni

Hola! 
Nu sitter jag nog i skiten mer än någonsin alltså och det kommer bara bli värre. 
Veckan ser ut som sådan: 
Till imorn (måndag) ska jag ha funderat lite på migration till en grupppresentation vi ska göra nästa vecka, ska träffa gruppen och prata lite mer. 
Till på tisdag ska jag ha läst en del i Peace theory och Transnational Feminism, börjat arbeta på en kort sammanfattning om HBTQI-personers situation i USA så jag kan ställa frågor på lektionen om denna. Vi måste också ha kommit en bit i grupppresentationen så vi kan fråga frågor och jobba på det under lektionen. I FemSex ska jag skriva en reflektion på en övning som jag ska berätta om snart. Efter skolan kl 20 ska jag träffa min grupp och jobba på presentationen.
Till på onsdag ska jag ha börjat på en reflektion på ett museumbesök som vi gjorde idag - då jag tyvärr va stressad o inte riktigt fattade vad vi skulle kolla efter så kommer typ behöva läsa ca 200 sidor text för att fatta lite mer, utöver det vi ska läsa till lektionen på onsdag (60 sidor).
Till på torsdag ska jag med all säkerhet ha läst ngt i Peace theory och även till Transnational Feminism, typ 30 sidor totalt kanske bara, och sammanfattningen ska lämnas in.
Till på söndag ska jag ha funderat ut ett rimligt mål för vad vi vill uppnå på vår praktik på radion, vem jag vill intervjua eller vad jag vill researcha.
Till måndag nästa vecka ska jag ha läst 50 sidor och reflektionspappret från Museumet in.
Till på tisdagen ska grupppresentationen vara klar samt ett eget arbete på ämnet "migration" på typ 3-4 sidor single spaced. O läst ngt i ett annat ämne. 
Onsdag 8e bara läst asmkt. 
Torsdag 9e - ny sammanfattning ska in på ett annat topic. 
och SEEEN veckan efter det börjar våra midterms. 
Så då har jag onsdag 15e: research prospectus due ingen aning om vad det är men det ska vara 6 sidor långt double spaced. 
Torsdag 16e: in class midterms i två ämnen som är värda 30 respektive 50 procent av betyget. 
FREDAGEN DEN SJUTTONDE SKA JAG TILL NEWPORT BEACH!! O DEN ARTONDE KOMMER KLARA DIIIIT !
 
Såå utöver detta kommer jag ha radion som nog kommer kräva ganska mycket av oss, och såklart FemSex mitt fjärde ämne men där har jag liksom inget schema så det blir happy suprises vare vecka om det är mycket eller inte. Fattar inte riktigt hur det här ska gå ihop eftersom alla våra papers som jag har nu är sånna jag ska leta reda på fakta, syfte o frågeställning själv och inte typ "vad tycker författaren y om situationen x?". Känner liksom att det är det som kommer ta tid, hatar fan att skriva uppsatser, och hatar att det är så mycket och att jag är så omotiverad nu när jag är här i land of the freee. skoja men när jag är här på ett av världens absolut bästa universities. Har uppenbarligen valt fel kurser men det var ju liksom dom här jag kunde välja på typ, och det var svårt att veta i början vad som var kul och inte. Ska nog välja fler nästa gång, typ när jag fattar söksystemet lite bättre, läsa 200% första veckorna o sen droppa hälften av kurserna, bara behålla dom roligaste. Hoppas också på att kunna söka mer lätta kurser nästa termin pga läsa typ 200 sidor teori i veckan gör det inte för mig alltså, tycker det är så tråkigt, och jobbigt framförallt. Kan inte koncentrera mig och somnar. Och det känns kukigt pga alla amerikaner klarar det bara pga knarkar, är inte ens fair played satt säga. Professorerna måste ju börja fatta det så att dom inte har att en ska läsa 100 sidor teori samma dag som en ska lämna in 6 sidors arbete, eller typ ha inlämning grupppresentation och individuellt arbete samma dag. Ska nog boka office hours med några professorer i veckan, verka inspirerad, peppad o into deras class men lite förvirrad. 
 
 
 
 
 
 
liv1 | |
Upp