Chilla lide

Har haft några mkt bra dagar. Inte gjort asmkt men bara softa saker, lite halvt misslyckat ibland men ändå orimligt nöjd nu mest pga fått igång internet hemma, asså så nöjd. 
 
I torsdags kom Janets alla grejer som sagt, och haha det va en hel del. Alltså så pass mycket. Stod flyttkartonger överallt när jag kom hem, hade köpt massa mat som jag tänkt laga men fick ju lägga det åt sidan o äta yoghurt till middag än en gång. Lite senare på kvällen följde jag med Janet o hennes kompis till en "frat" som typ e som en nation? Fast bara 30 pers som bor där, men vidrigt är det iaf. Körde dit trots typ 10 min att gå, amerikaner för i helv. Aja va bara massa kids som drack öl o shotta, gick upp på taket en stund m två snubbar "romantiskt" lol. Sen gick det upp för mig o ena snubben att Janet skulle sova där så han följde mig hem vilket ju va snällt. Asså över lag rätt lam kväll men kände att jag inte kunde säga nej pga vill ej va tråkig. 
 
Ledig på fredagar så igår tog jag det extremt lugnt på morgonen (läs sov till 11). Åt frukost, målade naglarna o chillade. Gick iväg till stan o signade upp för internet, mötte upp m Hedda o vi gick till en pool som ligger ovanför fotbollsstadion dvs lite uppe på berget, strawberry canyon tror jag att den hette. Så jävla nice. Orimligt nöjd o glad över att få bada o ligga i solen, så himla skönt. Gav mig så mkt energi o livsglädje haha, måste gå dit ofta. Va rätt lugnt o skönt där uppe också. Mös.
 
På kvällen åt jag middag m Hedda o Johan, indiskt, ätit så mycket indiskt sen jag kom hit alltså, är tydligen en grej. Sen vare inflyttningsfest hos en annan Johan, han verka bo i ett drömkollektiv asså, blandat franska, britter o svensk alla lite lagom hipstriga också. O dom hade ett litet hus på tomten där dom hade gjort fint, kändes 100% som ett mellanstadiedisco. Det va kul men kl 12 kom polisen så vi gick hem. Rätt skönt idag pga dom andra som stanna o gömde sig va otroligt bakis idag. 
 
Idag åkte jag o Hedda till SF, planen va en cykelparad/fest tour de fat men glömde typ den? Åt lunch på ett sunkigt ställe pga kom 30 min sent till det stället vi tänkt äta på som verka asfint haha så jävla typiskt. Sen gick vi ner till havet som va som en dröm såklart, älskar havet. Men va liksom över 25 grader o sol i Berkeley o vid havet i SF typ 18 o molnigt så badsuget försvann ju lite, fast kände ändå på det o övervägde. Gick längs m stranden o tog sen bussen tillbaka mot "city". Efter relativt lång tid så gick vi av pga såg att vi va nära på kartan, bara det att vi va mitt i SF's farligaste område. Alltså hann gå fem meter innan vi såg 7 poliser, lika många polisbilar o en civilare som satte handbojor på en hemlös man. Men tog ändå nån minut innan jag kopplade vart vi var. Typ när alla vi mötte va hemlösa o typ ropade efter oss, alltså OBS mkt medveten om att hemlös =/= farlig osv men det här kvarteret ska en absolut inte vistas i, folk är kriminella, rånar etc. Alla scannade oss med blicken, folk ropade, snubbar i bilar visslade osv jag peka finger o dom jublade högre. Alltså det var så jävla vidrigt att behöva gå dom typ 500 meterna. 
 
Tillbaka i Berkeley gick vi på bio med några fler, såg boyhood, rätt spännande grej ändå pga har spelats in under typ 15 år från att den här killen va typ fyra år tills han va 18. Men den va fett lång o rätt tråkig till och från, tror folk m barn älskar den, hörde hur alla mammor skrockade i publiken. 
 
Nu är jag hemma, klockan är fett mycket, tre. Är ba så himla glad över att äntligen ha internet, är en sån jävla internettorsk. Så kollar ikapp paradise, har skypat m mamma o pappa, började kolla Ladies First på Dramaten men vill ha fullt fokus så ska kolla på det annan gång. Meeeen ÄLSKAR paradise! 
 
 
  
 
 
 
 
 
liv1 | |
Upp