Allt tar tid

Tänkte verkligen skriva i måndags men mitt internet tog slut på telefonen och har inte fixat www till nya läggan än, drar mig för det pga känns som en blir lurad hur en än gör. Har som tur är wifi i skolan så nu sitter jag utanför en byggnad o kuckilurar. Rätt skönt faktiskt, orkar inte gå hem pga så otroligt deppigt där just nu, inga möbler, ingen roomie pga hon har inte fått sina möbler och inget internet. Kan liksom sitta på min säng och läsa kurslitteratur. Vilket jag ifs borde göra. Hur som ska ta denna vecka från början pga har varit händelserik! 
 
Måndagen började med att jag sa hejdå till hundarna och drömläggan o sen åkte alldeles för sent till Berkeley, kmr inte ihåg varför jag blev så sen men det blev jag så klart. Hade tid hos optikern 10:30 och klarade det precis. Han var så himla noggrann alltså, han gjorde en full nånting undersökning sa han och det tog forever. Efter själva synundersökningen frågade han om jag hade några problem med mina ögon och jag svarade ärligt ja och försökte förklara så gott jag kunde på engelska att läkarna i Sverige tror att jag har haft eksem på insidan av ögonlocken som skavt o skadat hornhinnan, och att jag gått på x antal antibiotikakurer o nu tar två olika ögondroppar mot detta, en vanlig o en kortison. Gick sådär men han droppade i lite greja o tog sig en titt. Sen kallar han på ögonläkaren som kommer in och ber att få se mina droppar, har bara dom vanliga med mig men hon säger att det innehåller små mängder av ett ämne som antagligen gör mer skada än nytta. Fett. Hon kollar lite på ögonen o tar sen in mig i ett annat rum, droppar en massa olika grejer i ögonen o fotar dom.  Vilket så klart var asfett. Hon sa att mina ögonlock såg perfekta ut men att det va små höjdskillnader/utbuktningar på hornhinnorna och speciellt på vänster. Dom oroade henne och hon berättade att jag bara blinkade halvvägs när dom bad mig blinka och det i kombo m dom här märkena och att jag sover lite m öppna ögon va katastrof typ. Fick då order om att ta ögondroppar varannan timme och att tejpa ihop mina ögon varje natt innan jag ska sova. Alltså ta tejp o sätta den över ögonlocken, så jävla creepy. Hon ba "I know it sounds goofy and all but I promise u it will e worth it". Jaaa o sen fick jag gå tillbaka till optikerns rum o göra fler undersökningar där. Fick ögondroppar som gjorde mina pupiller gigantiska och att jag inte kunde se något sen när jag kom ut. Allt var helt suddigt och vingligt, och ljuskänslig x100 såklart. Lolade så mkt för mig själv pga såg ut som jag tagit extremt mkt mdma o det är liksom inte helt konstigt här så folk trodde väl säkert det. Och fick tom ett par solglasögon av dom haha ska visa nån gång. Riktigt sci-fi är dom. Ja men juste så sa hon också att just nu är det farligt om jag har linser men om det är bättre om ett tag o dom här utbuktningarna lagt sig så kanske jag måste ha linser för att skydda ögonen. Asså världen är uppochner.
 
Sen kom nästa utmaning för dagen. Skulle ba skicka iväg min röst till Sverige. Hittade ett fedex men behövde två vittnen som kunde intyga att det var jag som la i rösterna i mitt valkuvert. Personalen vägrade pga policys så jag frågade första bästa kund jag såg. Det va en relativt ung kille med hans mormor, hon pratade ingen engelska och han fattade nog inte vad jag bad om. Tänk gärna här på att det typ hela dagen ser ut som jag knarkat. Fick dom till slut att skriva under mina papper med alla uppgifter som behövdes. Gick fram till kassan igen o fyllde i allt där och sen sa hon 66 dollar tack. Ja ba hehe nej tack. Hon berättade att det va billigare på vanliga postkontoret så jag gick dit. Börjar bli rätt trött o hungrig nu. Kommer dit o det är 20 nr före mig i kö, hade eg bestämt Skype med En men det fick ju va, väntade o väntade. Blev min tur efter typ en timme och jag fyllde i allt o sa att det kulle behöva va framme torsdag senast pga krydd o han ba ok. Sen när jag skulle betala sa han "det kommer fram på måndag" då blev jag riktigt grinig o ba "ok men då äre inte så lönt". Gick tillbaka till fedex, gjorde om allt men fick då plötaligt infon att dom inte kan leverera till Boxadresser. Asså dog typ då. Försökte kolla alternativ adress men hittade istället att poströster från utlandet kan komma fram måndagen efter valet, såååå gick tillbaka till vanliga postkontoret. Han som jag pratat med hade precis gått på lunch så va ju ingen som kände igen mig o att jag precis varit där. Tog en nummerlapp o va igen ca 20 nr framför. Efter typ tre minuter trängde jag mig, grät lite, på riktigt grät, o berättade vad jag gått igenom. Hon godkände min trängning och jag fick skicka den jävla rösten till Sverige för 50 dollar. Alltså allt detta för att SD ska få mindre makt, orkar inte fyra år till med den här skiten, borgarpack (inte bara SD dårå hähä). Och samtidigt som detta fick jag veta att skypepersonen inte kmr hit som tänkt pga orsaker o nog mest pga det som jag grät heh och av utmattning. 
 
Sen vare ba att gå till skolan o på lektion, feminist cultural studies, det va ok. Är lite rädd för den läraren men kommer nog va bra kurs. 
 
Efter "provgick" jag på en decal som heter typ sexual health 101 eller nåt sånt o det var ju en så kallad upplevelse. Börja m att lärarna (som e elever) spela ngn r Kelly låt, o vi fick prata lite. Sen prata dom lite kort om kursen o sig själva o vi fick i uppgift att komma på ett sexigt namn till oss själva som skulle börja på sin bokstav samt innehålla sitt namn, blev såklart Fuck me Fanny. Sen pratade vi mer om kursen, lyssnade mer på snuskig hip hop och lekte en lek där en skulle säga ett påstående eller dylikt o alla som höll med skulle byta plats. Det var ju loligt o kändes som på gymnasiet typ, men ändå rätt soft. Kommer ta den kursen om jag inte kmr in på en annan decal som heter FemSex som är mer feministisk view på sex, relationer, kroppen, hälsa o makt typ. 
 
Ja o sen kom Susanne hit med mina grejer o jag flytta in i lägenheten här! Den är fin o det känns bra och nu kom Janets möbler tydligen så det blir ju fett när hon flyttar in också! 
 
Håller på att dö av hunger nu tyvärr så kanske får fortsätta att skriva om mitt spännande liv en annan dag, har inte gjort så mkt mer än flyttgrejat, pluggat, tränat o handlat mat men kan ju va fint att berätta om det med. Och OBS klara och julia om/när ni kmr så ska jag ta er till Berkeley Bowl, livets mataffär asså. ALLT kan köpas på lösvikt, och har typ alla grönsaker o frukter som finns. 
 
Ha d gott haj. 
 
 
Knarkfejset. Hämtade även nycklarna till lägenheten såhär. Haha dom ba soft hyresgäst.

Min inflyttningsmiddag </3
 

please skicka fina kort som jag kan sätta upp här. 2398 parker street apt 8, Berkeley CA 94704 , us e min adress :))) 
 
Ps. Är så pass fint här på vissa områden på campus. Där jag har lektioner e det asdeppigt så klart pga "kvinnofrågor" e ej prioriterade ämnen. Men när en går runt spec på kvällen när solen börjar gå ner, massa mäktiga träd o falska gamla byggnader, vissa bättre gjorda än andra. Ds.
liv1 | |
#1 - - Klara:

Aaaa möms lösvikt!!!!

Upp