helgen som vanligt

Är så pass dålig på att hålla den här uppe alltså. Sitter på en lektion nu med gästföreläsare / elev som gjort ett researcharbete om olivodlingen och exporten av olivolja från Palestina. Är relativt intressant. Tror kontentan är: köp det inte. 
 
Skriver om helgen pga då jag lever. Jag och Klara passade Susannes hundar i SF. Det var nice. Klara kom ganska sent i fredags så vi åkte o handla lite mat, åt lite mat och chillade hela kvällen. Var så skönt. Kollade ett par avsnitt Scandal. Helt fast i det nu. Åt cookie butter också, det är som kaksmet på burk dvs helt fantastiskt. 
 
Vi började lördagen med en promenad med hundarna och sen åt vi lite stödfrukost trots att vi skulle äta brunch ute pga den här stan är helt sinnes när det kommer till brunch, en kan få vänta i typ 2 timmar för bord, och på flesta ställena måste en köa på plats. Vi promenerade till Radish, ett ställe i Mission som jag hittade på thrillist.com 's lista över "boozy brunch" (obs tips tips den sidan är svinbra om en ska till ngn stor stad, massa tips på restauranger, saker att göra, vad en ska äta, var en ska bli full osv). Vi beställde en äggmacka och en french toast och bottomless mimosa. Vi blev lite stressade över mimosan pga en fick bara bottomless i två timmar och vi kom in precis 1,5h innan brunchen slutade. Men vi lyckades dricka en flaska bubbel var så det var ju ändå tur haha.. Mätta, mycket belåtna o lite fnissiga gick vi runt i Mission ett par timmar innan vi köpte mer mat och sprit och åkte hem. Gjorde en mycket god middag, extremt bra drinkar (rom, pelegrino och jordgubbslemonad), färgade mitt hår lite lila och gick sen in till "centrum". Klaras kompiz hade skrivit upp oss på listan till klubben där Rebecka & Fiona spelade så det var sköj. Lite besvikna över att dom inte körde live vilket dom tydligen aldrig gör så det var ju inte så konstigt. Var också spännande att se alla tjejers extremt korta och tighta klänningar, alltså ex-tremt. Fattar inte, har ju varit där själv (nästan), men guuuu. Det är så jobbigt att ej kunna röra sig utan att en visar hela rumpan och typ magen pga så kort är klänningen, fast dom är också så tighta att dom aldrig hade åkt nånstans. Obs inget fel i att visa rumpan, go for it men skoja inget men. 
 
Söndagmorgon väcktes jag av ena hundens gnäll, hade extremt dåligt samvete pga dom inte varit ute på länge och insåg att jag ej kan ha hund i en stad där dom inte ba kan släppas ut på tomten. Eller morgonpigg/ej bakis delägare. Gick ut en sväng med dom o åt sen en go lång frukost. Framåt lunch gick vi till Ferry Building där vi träffa min kusin Niklas som tydligen bor och jobbar i Dallas fram till årsskiftet. Va trevligt, pratade genus som alltid pga alltid närvarande och folk undrar alltid varför en pluggar det och om det inte är jobbigt att vara arg hela tiden. well well well.. Är ju hellre smart, upplyst och arg än glad och korkad men det är väl ba jag. Och som alltid citerar jag Gloria Steinem pga bra "the truth will set you free but first it will piss you off". 
 
På eftermiddagen hade jag möte med women's magazine, gjorde lite testintervjuer som ska sändas någon gång. Mina svar blev lite dåliga pga dels ställde vi fel frågor och dels ställde hon som intervjuade mig alla frågor samtidigt så blev liksom inte tre tydliga svar. Ska iaf klippa ihop allas svar och sen ska det sändas som en voxpop. Blir nog bra till slut. Vid sex hämtade Klara mig och vi körde till IKEA, köpte allt jag behövde ungefär, så skönt. Har väl lagt typ 3000 nu på möbler och skit men det får vara värt det, orkar inte leva som om jag skulle åka hem imorn. Har liksom haft nästan alla mina kläder i min resväska nu drygt två månader, superdeppigt. 
 
Det var väl typ det intressanta med helgen. Fixade byrån jag köpte i måndagskväll, gick sådär pajade den såklart hehe men den funkar. Inte så fin bara. Sånt som händer om en är jag. Men känns så skönt att ha en klädstång och en byrå och lite växter och lampor. LYX. Nu fattas bara köksmöbler och en soffa eller dylikt så att alla som jag lovat husrum till faktiskt har ngnstans att sova också. 
 
Har inte alls lika mycket i skolan längre, eller inget urgent liksom. Känns extremt skönt, har chillat relativt mycket idag. Tränade mördarpass i morse med Julia och åt sen brunch med henne och Oscar. Har slöläst lite och haft en lektion. Nu är jag på bibli igen men ska nog gå hem o laga middag istället. PH-kvällen börjar 21:30 men tror jag ska unna mig att se det ensam även om det kan va kul att se det tsms med ngn. Vf ska jag förklara mer utförligt i annat inlägg men kan ju kortfattat säga att jag är så pass trött på killar som ej ser strukturer, som saknar analysförmåga och som beter sig som as ibland men eg bara är små omedvetna stroppar. Saknar malmövänner helt enkelt. 
 
 
 
 
 
 



 
 
liv1 | |
#1 - - Klara:

fint det blev :)))) OBS PH SÅ JÄVLA SPÄNNANDE NU

#2 - - Julia:

Jaha den brunchen såg ju inte direkt äcklig ut.
Och så kul att alla dina kompisar typ heter samma (förutom klara då) så det låter som du är i Malmö/Stockholm ibland.
"Tränade mördarpass i morse med Julia och åt sen brunch med henne och Oscar."

Antar alltså att detta är två andra personer än din bror och hans tjej.

Svar: hehe vet o det är inte du heller! :O
The Powerful Fanny

Upp