Tisdag

Har haft en semibra dag idag, haft mkt otur men har ändå varit i gott mod så att säga. Kan tat från början. Vsg för världens längsta beskrivning av en dag. 

Hade simulation på peace theory lektionen, vi håller på med ett fall nu i tre veckor, Det är rätt kul, vi lajvar Sri Lanka 2001. Klassen är uppdelad i 17 olika grupper, eu, fn, Indiens government, röda korset, humans rights watch, world bank och massa olika Sri lanka partier och minoritetsgrupper. Jag och två till är EU, såklart. Utgångspunkten är att vi är i Geneve och ska hålla fredssamtal. Vårt enda mål var att va med o leda samtalen men det fick vi inte haha. Jag känner mig alltid så lost när vi ska göra sånt här så låter dom andra i gruppen sköta snacket (bara en får representera i taget) sen sitter jag alltid bakom o ba "va i helv... Vf säger hen inget om x? Säg ngt! " o blir helt frustrerad. Hur som, spelar nog inte så stor roll egentligen, får väl ta mer plats nästa lektion. 

Sen hade jag läkartid för funky fläckar på min hud. Gick rätt fort men läkaren va inte helt säker på vad det va så skulle testa medicin o hoppas på det bästa typ. Har annan tid redan på torsdag för stress, huvudvärk, yrsel osv och bytte till att få prata med samma läkare pga hon tyckte det va bättre och jag tycker hon verka förstående och bra delvis pga hennes dotter hade precis kommit hem från ett år i kph häh alltid bra med folk som är Nordenvänner. 

Passade på att gå förbi ögonläkaren för att kolla om dom kunde fixa mina glasögon som jag ev råka sätta mig på här om dagen och för att fråga vad tejpen jag ska heter. Tappade den för ett tag sen o när jag köpte ny vare lite fel så skulle fråga vad exakt den hette + var jag hittar den, visade sig att jag måste beställa den på www, hatar beställa saker på www så kmr ev inte bli av. Oklart egentligen att jag kan älska internet så mycket men hata internetshoppa. Känns som en alltid blir lurad och att det aldrig är som en tänkt sig. Och glasögonen ville dom helst inte fixa, dom kunde göra det för 25 dollar men lovade ej att det skulle bli bra. Så istället ska jag åka till SF imorn och hoppas att stället jag köpte dom av kan fixa. Är helt beroende av mina glasögon nu, använder dom nästan hela tiden så måste typ köpa ett till par. Suger röv att jag tappade mina gamla. Och måste gå till ögonläkaren igen o få klarhet i om jag kan ha linser ever. 

Gick vidare på min promenad of bad luck till gymmet där jag igår glömde min 
Kevin murphy inpackning a ca 35 dollar. Den hade dom ju såklart slängt / ngn tagit. Riktigt trist. 

Mötte upp Klara och hade någon timme där allt gick som det skulle. Satt ute i solen o åt lunch, drack kaffe, kolla på folk, diskuterade genus. Vi har pratat genus typ varenda vaken sekund känns det som. Känns bra. Men underbart e kort o vi gick till ett bibliotek där jag skulle skriva ut ett par begrepp från en kursbok online, som jag använt minst  fem gånger o skrivit ut typ 20 begrepp från. Så funkar det ej. Boken är helt borttagen från "ebrary". Riktigt störigt. 

Gick på lektion, såg en film som heter The Big Sellout. Den förtjänar ett eget inlägg men kortfattat: se den. 

Sista lektionen var FemSex och vi var hemma hos en i klassen. Det är alltid lite myz. Vi hade tre läxor till idag: 
     1. "In the closet" - Use gender neutral language for 24 hours. Skriv 1/2 sida om det. Jag tänker alltid att jag är rätt bra på sånt men det är fan svårt? Alltid säga hen eller they. Framförallt om en säger namnet. Men försökte iaf och tänker att det är viktigast i sammanhang där en inte vet, vilket kanske e oftare än vi tror. Och det handlade mkt om att en skulle prata om sin partner så och hehe ni vet ju att mitt civilstånd e rätt stadigt som vanligt. 
       2. Bring an object that brings you pleasure. Jag tog med mig ett Deborah Lippmann nagellack som heter mermaids dreams pga magiskt fint att titta på och även ett doftljus som jag köpt här som jag inte riktigt kan identifiera lukten på men gick ofta till affären i Malmö som också sålde det bara för att lukta. Alltså det känns som hemma o trygghet men inte älta, inte arild. Vet inte vems hem. Det va två till som hade med sig dofter. Ngn en pipa, två gossedjur/leksaker. Två sina händer. 
     3. Dress sexy in class. Var tyvärr bara jag och fyra andra som hade gjort detta. Ingen hade klätt sig utmanande, mest typ "det jag är bekväm i gör mig sexigast" vilket ifs är asfett och sant. Ifs två som va rätt uppklädda, skjorta etc. Jag hade mina vita Nikes, svart slitskjol från Weekday, grå T-shirt, acnekofta. Dvs ungefär precis som alltid. Dress sexy er'day. 

Sen prata vi om "self pleasure" och att masturbation kmr från ngt ord på latin som betyder .. Typ att förstöra sig själv? Minns ej men att det iaf är ett deppigt ord att använda. Va rätt stela diskussioner hela lektionen. Prata dock lite om hur det dels inte räknas som en riktig sexakt pga alla tar för givet att folk som gör det hellre vill ha sex m ngn annan och att den är ensam osv men att det samtidigt kan ses som otrohet bland vissa som lever i parrelationer. Och den klassiska könsskillnaden i vem som får / förväntas att onananera och vem som inte gör det. Och nu skulle jag ju gärna lägga in synsam/synoptisks nya reklam som har "oa hela natten" som soundtrack. Skratta rakt ut när jag såg den första gången spec pga vet att det är Sanna med kollegor som gjort den. Lolz. 

Slut på lektion. Gick hem och möttes av färdiglagad middag, sån himla lyx. Ännu en gäst som sköter sig exemplariskt. Spec på diskningsfronten, är som att ha diskmaskin fast snabbare. Klara hade då lagat bönor linser o tomatsås. Var godare än det låter men fick hon i magen :( . Vi kollade lite på Anna bok, Samir o Kissie i det här spökhuset, alltså vad hände med den programidén??? Så sjukt. 

Vid nio gick vi hem till Oscar och kolla ph. Rätt kul avsnitt men också rätt segt. Så många sjuka personer där inne, tex hustrunisshandlarpersonligheten ervin. Men vi kom på att det fan är en effort att _bara_ prata om saker som hänt de tre senaste veckorna i ens liv och då också bara på ytan av typ 1000 kvm. Dom får ju inte prata om något annat öht. Inget som hänt innan eller utanför hotellet. Älskar det ändå så mycket, bidrar till mycket glädje i mitt liv. 

Ja men det om den här lilla tisdagen. Klara har redan somnat här bredvid mig så ska göra samma. 

Känner förresten att ni får gärna bidra till denna envägskommunikation genom att kommentera så jag vet vad ni gör, känner, lever. Tack på förhand. Puss
liv1 | |
Upp