ISLAND

 
 
I vanlig ordning vill jag någon annanstans än där jag är. Nu till Island. Det ser så magiskt ut. Den här filmen har allas vår favoritbakblogg gjort, callmecupcake.se eller snarare Linda Lomelino som driver callmecupcake. Jag är dock rätt nöjd med Bay area, det är vackert här med. Måste bara hitta mer landet, hästar, öde stränder och skogar. Eller hitta, måste bara åka dit, är nog inte så svårt att hitta. Jag och Klara var i Muir Woods förra helgen, det var också magiskt trots turister. Det var enda dagen med regn sen typ någonsin så var inte så mycket folk ändå och vi gick lite längre än vad turiststråken (dom trälagda gångarna) sträckte sig. Vi åkte även till Muir Beach och det var rätt öde, fanns ett stall och ett berg som vi gick högst upp på. Otroligt vackert. Har googlat i efterhand och Muir Beach är tydligen där en ska se solnedgången, verkar magiskt. Och på tal om magiskt: dimman över skogen, röken som kommer upp hur skogen som en åker över på vägarna, muir woods ligger liksom i ngt slags gryt, nere i en valley. Och i fredags var jag ute och gick i Berkeley och hittade ännu ett drömmigt villaområde, högst uppe på en kulle. Stora villor med utsikt över hela bay area, ju högre upp, desto större hus. Vill bara gå in och bli vän med alla så jag kan spendera mina söndagkvällar där istället för i mitt halvdeppiga rum. Var så bra när jag var barnvakt i malmö, verkligen så himla skönt att en dag i veckan komma till ett riktigt stort och fint hus, sitta i en skön soffa och andas, behöver det här med. Vi har fortfarande inga möbler i köket/vardagsrummet, dvs äter jag fortfarande frukost och middag i min säng, pluggar i min säng, chillar i min säng. Gör allt i min säng. Som är en madrass på golvet vilket gör det lite deppigare. MEN har ju iaf ljus, sänglampa, garderob och sånt nu.

Det jag ska göra snarare är kanske att lära mig filma så jag kan göra sånna här vackra filmer från dom ställena jag är på? Kanske ska ta en filmkurs nästa termin i alla fall. Det enda är att det är lektion på fredagar hehe. Får kanske offra mina lediga fredagar för det. Ev ev. 

Nu ska jag börja plugga, klockan är ju bara 18 så inte som att jag har wastat nio timmar av dagen eller så. Har faktiskt varit ute och gått med Susannes hundar, skypat med en babe, bokat biljetter till Alcatraz, mejlat med caliroots pga rövhål och kollat portkod. Så att ändå rätt effektiv. skoja måste verkligen skärpa mig, kan inte hålla på och "jobba bäst under press", sen få panikångestattacker när jag är under press. Går inte. 
Mmmm bra struktur på det här inlägget. vsg. hejdå


liv1 | |
Upp