rösten och så

Har intervjuat lite olika peps till ett av mina research papers och sitter nu o lyssnar igenom dom för att hitta relevanta grejer samt hittade då också lite gamla podcasts från radio af och känner verkligen att radio är typ det bästa som hänt mitt röstkomplex. HATADE min röst förut, tyckte den var vidrig. Älskar den nu. Hade ju obv gärna haft lite mer whiskeyröst eller så men känner mig över lag nöjd. Det är verkligen skönt. Länge när jag var yngre tänkte jag alltid att jag ville så gärna jobba med radio men att jag inte kunde pga hade vidrig röst och att den absolut inte passa på radio. Men nu har jag ju till och med fått hör att jag har bra radioröst (!!) så det känns ju verkligen bra hah lol.. Saknar verkligen Radio af, gosplosarna där, alla onsdagar. Är inte supernöjd med min praktik här på radion men kanske blir bättre när jag har tid att verkligen satsa på det, nu känns det mest jobbigt. Det är så ostrukturerat också, och dom har så orimliga mål. Plus *evil* tänker att det kmr se bra ut på CV:t i vilket fall. 
 
Hur som helst, älskar mina research papers. Hatar dom samtidigt såklart. Tycker att mina intervjuer har varit superintressanta och givande och älskar alla böcker jag läser men vill inte skriva ner det, vill inte hänvisa till kurslitteratur osv. Vill inte skriva ett strukturerat paper. 
 
Annan grej är att jag ansökte att vara facilitator i FemSex nästa termin och ska på intervju imorn, är relativt nervös. Vet inte om alla blir kallade till intervju, tror det kanske. Det värsta är att den är kl 8 imorn bitti, har varit uppe så tidigt ca 2 gånger den här terminen och är ju inte mitt bästa jag så tidigt. Men får kämpa. 
 
Övrigt: enligt schemat ska jag ha skrivit klart en av mina uppsatser på torsdag. Kan meddela att det kommer vara svårt pga har inte börjat skriva riktigt utan bara läst. Alltid samma sak, alltid. Pratade med professorn idag som ba "skriv tre utkast så blir det bra". Har aldrig någonsin hunnit skriva ett utkast och sen rättat det? Har typ aldrig ens läst igenom något som jag lämnat in. Läste igenom mitt "academic statement" idag för första gången typ, det som fixade in mig på Berkeley, pga en tjej från lunds uni bad om tips. Det var ju bra skrivet och så kan jag ju intyga så här ett år senare. 
 
Det om det. Jag o Julia bakade lussebullar i helgen, jag gjorde mina vanliga med asmkt smör-mandelmassa-socker-fyllning. Blev såklart magiska. Lördag kväll tog jag mig efter mycket hustlande och failande till SF och en mysig BBQ där Oskars kompis Emilia bodde förra året när hennes kille Kalle gick på Berkeley via samma program som jag. Det var toppen. 
 
Nu ska jag sluta undvika att plugga. Ha det gott haj. 
 
liv1 | |
Upp