Mexico!

Helloj!
Har precis kommit tillbaka från Mexico som var absolut fantastiskt. Känns som vi missade lite mat pga var så jävla varmt så var inte hungriga o svårt också att veta vad som är bra och inte.
Vi flög till cancun och tog shuttle till Tulum där vi bodde i två nätter. Bodde på ett superfint litet hotell med typ 8 rum o 4 andra gäster. Var så jävla härligt. Skrek rakt ut när vi kom in i rummet.
Första dagen cyklade vi till vattenfyllda grottor där vi snorklade o solade. Var så himla fint och härligt. Sjukt med grottorna, läskigt som fan där dom va djupa och mörka, vågade inte dyka mer för djupt. Efter ett par timmar där cyklade vi till stranden o en beach club, åt fish taco o guacca. Chillade där tills solen gick ner, cykla hem, chilla, gick ut o åt middag.
Dag två i Tulum var det så sinnessjukt varmt, vi cyklade vi till stranden, solade o badade till typ 14. Fläktade tack o lov skönt vid havet. Åt lunch m två feta vita amerikaner från Houston som var förvånadsvärt vettiga, iaf kvinnan. Cykla tillbaka till hotellet o tog en buss till cancun varifrån vi tog en båt till isla mujeres. Hittade till slut vårt hostel som var 100% hostel. Så svettigt kämpigt o lökigt på alla sätt.
Första två dagarna på isla chillade vi bara på stranden. Var så skönt. Tredje dagen var jag superrastlös o lyckades efter mkt tjat övertala nathalie att vi skulle hyra golfbil o köra runt ön. Vi tog oss en tjej från Karlstad o tuffa runt. Hittade en asfin strand som locals verka åka till, låg där ett par timmar, badade länge. Blåste och var stora vågor.
Försökte äta lunch på en liten bakgård men bara jag som ville lol. Åt på ngt hotell istället. Åt en taco när jag kom hem från ett litet vardagsrum o sen tostados o ngt annat på gatan på kvällen. Var gott.
Överlag älskar jag Mexico, så jävla mkt fina hus, fint målade skyltar o väggar, fina stränder, fina människor. Dock var det orimligt varmt alltid förutom när vi åkte till södra isla m golfbilen. Typ 33 grader i skuggan o superfuktigt. Ingen ac på hostellet och vårt rum låg på innergården så ingen luftcirkulation öht. Alltid helt klibbig. Vill åka tillbaka o ha lite mer pengar, lite mer tid, kunna dyka o äta mer. Ha ngn som kan spanska m mig o ngn som inte är hypokondrisk lol haha.

Har lagt upp flesta bilderna på ig men vsg: