nerförsbacken har börjat

när jag vaknade kollade jag mot mitt fönster o tyckte att det var lite konstigt att solen lös in genom persiennen, det blir ju inte ljust förrän typ.. långt efter att jag ska ha gått upp. men min mobil hade ju inte ringt, men jag fumlar lite efter mobilen på nattduksbordet utan att hitta den, fortsätter ner under kudden o mkt riktigt ligger den och fantastiska fanny har lyckats igen, stängt av alarmet i sömnen och utan dåligt samvete fortsatt sova. fan, ska vara klar om 25 minuter, vilket är för fanny, en omöjlighet, det tar typ en kvart att göra i ordning frukosten, en kvart att äta den, en halv timme att fixa mig och packa väskan, göra i ordning lite lunch o allt det där. ruligt. Men det gick hyffsat bra. det tog 31 minuter tills jag satt i bilen, inte helt dåligt ändå.
Var skitsur hela första lektionen, eller jag var inte så sur, jag var bara trött och hade absolut ingen lust att prata och vara pigg. Vi åkte till "south plain fair" igen, Line från Frankrike kom fram till att vi åkte dit enbart för att vår tjocka lärare vill ha den extremt feta maten, om ni tycker dom har fet mat på "mobila nöjesparker" i sverige, imagine usa, texas, friterade snickers o pajer , ja praktiskt taget allt är friterat. men hur som helst är det extremt onödigt att åka dit, några klappar djuren, dom flesta äter, några försöker ha kul, vi får inte åka några saker, men det mesta var ändå stängt eftersom vi var där typ klockan 9 på morgonen. Jag ville bara gå o lägga mig i gräset vid en fin sjö som jag hittade, men dom som bor i lubbock sa att det inte var ngn sjö eller något gräs i närheten, men alltså det var ju det, eftersom jag såg den. men men, jag satt på en bänk i solen, lyssnade på Arvid och var allmänt sur.

Men väl tillbaka och fortsättningen av dagen var bra. food and nutrition science var inte jätteroligt, men helt okej, vi mosade olika saker i pappershandukar o kollade vad som va fetast, blåbärsmuffins o chips. sen fick vi äta det om vi ville. klart, lite fett äcklar oss inte.
mitt matte betyg har nu höjts från 44 till strålande 58 på två lektioner, awesome!
lunchen tillbringade jag med Stefanie och Rose, mkt trevligt som alltid, jag hade min bagle, men dom ville äta på Mose´s så vi åkte dit, lååång kö, så jag bestämde mig för att köpa lite nacho chips, bara för att ha ngt att göra medan dom stod i kö, o när jag kom till kassan efter typ 20 minuter så fick jag dom gratis, vet inte om hon fattade att jag inte hade köpt ngt annat, men gratis är gott :) så jag åt det o salsa och en halv bagle till lunch, mumma.

creative writing lektionen var för en gång skull nästan seriös, idag var det tom Ms Lea som gjorde det svårt för oss att konsentrera oss, hon skrev en kort liten saga på tavlan o ritade fin fina bilder, extremt uttråkad, berättade om hennes tattooplaner i highschool och skämdes mkt.

Efter skolan så åkte jag med Stefanie och T-something, till en affär vid Texas Tech för att shoppa söta små klänningar och toppar till Home coming på fredag, vilket är nån slags fotbollsfest tjoho sak och man ska tydligen klä upp sig fin fint. Jag hittade inte ritkigt vad jag letade efter, men jag köpte en t-shirt och världens tuffaste muggar, haha så roliga, tänkte ge bort dom till nån men dom är så bra så jag kan inte hålla dom hemliga, det är 8 muggar med en alkoholvarning på varje, vad som händer om man dricker för mkt osv, fruktansvärt roligt.
När vi skulle gå ut ur affären var det årets värsta regnväder, det blåste som aldrig förr o regnade som jag vet inte vad! det var helt galet, så mkt vatten på vägarna! man såg typ 5 meter framför bilen och inte mer. och det blixtrade o hade sig. helt galet, jag tyckte det var spännande o roligt though :)

det är väl vad som har hänt idag. har ätit middag och pluggat lite också förståss.

Grattis till världens bästa Honungspaj idag 26 september :) 17 år!


liv1 | |
#1 - - Malin:

fanny fanny, börjar bli kallt här nu. hoppas bara att du har det bra. saknar dig!
lotl
<3

#2 - - Klara:

Jag har kommit på värsta smart grejen! Istället för att jag ska tvinga dig att berätta allting två gånger (blogg och mejl), så skriver du här så kan jag kommentera! För det är roligt med kommentarer i sin blogg? Och så om det är något superduper viktigt är mejl en bra lösning. Tjoho. jag är så smart.
Nu ska jag till Ängsholmen och grilla i regnet. Störtmys.

Upp