sunrise, sunrise, looks like morning in your eyes

min dag började jättebra, vaknade och det kändes lite som hemma, jag svettades inte, jag frös inte, jag var inte jättetrött, men inte jättepigg, och klockan var runt 10-tiden. Och jag hörde fågelsång för första gången(tror jag), mysigt!
Jag gick upp och åt en god frukost bestående av en rostad fullkornsbagel med skinka, sallad o paprika, gled omkring lite och funderade på vad jag skulle göra med dagen.
Gick in på mitt rum o bestämde att Norah Jones var det enda rätta, tyvärr så dog min ipod, så jag fick nynna lite norah jones för mig själv o sen lyssna på musik från the OC istället, vilket fungerade bra. drog upp persiennen och ser postbilen köra förbi och stanna, och sätta fast ett grönt stort paket vid vår brevlåda, lycka! äntligen! gick o hämtade amy-rose's kamera och gick ut för att hämta paketet från min mor o far. och det var sånt där väder som det är den första härliga vårdagen ni vet, luften är kall o frisk, men solen värmer så mkt att man inte behöver en tröja, så härligt.
image123så lekte jag med kameran och mitt paket (som innehöll tidningar, foton, en t-shirt, halsband från stefan, älgklistermärken, tack tack hemskt mkt tack) hela dagen,
och sen blev min dag tråkig vid 12 tiden, för då hade jag gjort allt, o min data var så långsam, hängde sig hela tiden, jag ville gå ut, men inte utan musik o arvid (ipoden) var död så jag gick inte ut.. väntade på att amy-rose skulle komma hem så vi skulle kunna åka o kolla på kameror.
tjaa.. så mellan 13 och nu har det egentligen inte hänt något av större intresse. eller lite kanske, men jag orkar inte skriva så mkt, för jag vill sova.
det var lite fest på msn, med julia, dojjan, lolli, albin o mamsen, vilket party. och tjaa...
vi åkte o kollade på kameror, hela familjen, lyckligt tillsammans. även fast canon 40d (den bästa på marknaden nu tydligen), är hyffsat billig här (3000 kr billigare än hemma för en ny) så tror jag att jag ska köpa en nikon d50, för den är mkt billigare, och mindre, så kan jag köpa fler objektiv o grejs till den. det blir nog fint.

tror inte jag har skrivit att min longboard kom i torsdags :) så himla glad för det också!! verkligen efterlängtad! har inte döpt han än, men seth eller cohen är ju ett alternativ, men .. jag vet inte ja, jag kanske ska fortsätta köra på mina gammel namn, olle (min kamera, som är död), arvid (min ipod, efter dunbollen arvid, eftersom den är vit), sven (min data), tortsten(pappas ipod som oskar nu har slarvat bort) o ernst (pappas nya ipod, bara för att pappa älskar sommartorps ernst).. men vi får se, ralf är ju fint. har ni förslag så shot man shot. lars är fint oxå, blond tjock o konstiiig

hmmm vad har jag mer på hjärtat... jaduuu.. jag tycker att marcio får ta sig i kragen o behandla mina föräldrar med respekt. det tycker jag. (om han läser det här får han ta smällen).


imorn blir det kyrkan, vill inte riktigt, men det känns som att jag måste.. har massa matteläxor också, och jag har inte tränat sen i torsdags, känns illa. Jenna är i washington dc den lyckliga jäveln, så jag måste lixom göra't själv, då blir det ju så jobbigt..


igår var vi hos stefanie's dads house, i buffalo spring lake, mkt mysigt, han, hans flickvän och deras kompisar lever ett sånt tufft liv, ganska avis. Men dom bjuder in mig till delar av det, så jag är gladers :) och stefanie o rose ska till sverige ett par veckor nästa sommar , så taggad :D kommer bli sjuk skoj juuu! dom frågade 10 gånger om dom trodde att mina föräldrar skulle låta dom bo hos oss, och jag sa " sjääälvklart!" sååå you better mom and dad ! (ser ingen anledning varför ni inte skulle låta dom göra det)




jag läste lite gamla inlägg, från januari o så, roligt värre. och hittade den här videon som christofer (bumbibjörn) skickade till mig , den är fin, ta er tid o kolla på den. >
Everyone Must See This! - The best bloopers are here



tack för mig (ursäkta den osamanhängande texten)
liv1 | |
#1 - - Klara:

Men vad kom i det gröna paketet, om det inte var longboarden? Kan du åka nu, eller måste du ha någon som drar dig med cykel? :)
Alltså palla att allting är jättebilligt där du bor, men inte häääär. Eller det är ju inte jättejättedyrt här heller.... Men ändås.
HAr du blivit värsta tränoholicen eller?! Torsdags var ju bara tre dagar sen! WUöööööou.

#2 - - Malin:

Lovar att du snart får ännu ett paket på posten snyggo. Just kommit hem från London, kunde ju önskat att det varit lika billigt där som i usa you lucky lucky girl.
Saknar dig
LOTL

Upp