första dagen i skolan

Idag var det första dagen i skolan, jag smsade Nathalie för lite tips o hon sa " gå fram till en "cool" o fråga om vägen, o säg att du är svensk utbytesstudent, alla kommer älska din accent!" . lät bra tyckte jag, problemet va bara att när jag kom till skolan så hade dom redan valt ut en som skulle visa vägen, o hon såg faktiskt ärligt talat ut som om hon hade någon slags störning. och jag tänkte också på det här med en "cool" , är det dom tjejerna med platt hår, mkt kajal, trashiga bootcutjeans o flipflop? 
 kom en halvtimme försent till min första lektionen på grund av den här jessica som skulle visa mig runt i skolan och på första lektionen satt vi bara o pratade massa skit faktiskt, eller läraren pratade i kanske 10 minuter, om home coming queen o mums o grejer, jag märkte då att jag inte kan stava på engelska, men sen pratade vi bah, det var bara tjejer i klassen, och det var en tjej från frankrike, alla frågade massa saker om oss (jobbigt att va populär) . jag började med att säga att jag hette Fanny, men efter ganska kort tid så sa jag åt dom att kalla mig Sofi istället, men sofi på engleska blir ju sophie, o några av er känner ju sophie, men så får det bli. 
Jag börjar alltså 8:40 har tre 1,5 h lektioner innan lunch o sen slutar jag 16:00, har ca 5 minuters rast mellan lektionerna o en timmes lunch. 
Jag åt lunch med Cirsten o hennes kompisar, hon verkar lite skum, men väldigt rolig att lyssna på och hon tar hand om mig så det är nice :) , hon presenterade mig för nåra av hennes vänner för " I know more people than are good to me" sa hon, så hon dela glatt med sig lixom, de va en liten negörpojke som tyckte mina solglasögon  va aaassnygga så jag blev hans hero, sen sa jag att jag var från Sverige, vilket gjorde mig till hans double hero o fick en kram till, han såg så hög ut så jag vet inte vad, men det var också nice :) som sagt, hon va lite skum, men trevlig.  Hon kallar mig Kim för att jag påminnde om någon Stewart o hennes vän (kommer inte ihåg hans namn) tyckte att jag påminde om någon från Pocemon, skumt yah. Och Nathalie hade rätt, dom flesta älskar när man har svensk accent, en tjej frågade om vi pratade engelska hemma eftersom jag pratade så bra, och en frågade om jag kunde svenska? ööh, ja, jag kan svenska, ganska bra iaf. 

Creative writing var ganska svårt, eller iaf för mig som alltid har en stor spärr när det kommer till att skriva sagor o grejer, Pre-Cal kunde varit lätt men läraren kompliserade det, använde ett "datamattespråk" som var helt oförståligt, Nutrition and food scince var hyffsat slappt, dom ligger ju några steg bakom när det gäller nyttig mat osv, " All Bran är nyttigt, men äckligt, men med lite honung och jordnötter kan ni äta det" och jag tror att hon sa " en macka med jordnötssmör är perfekt snacks, billigt o ni blir pigga" men jag hoppas att jag hörde fel på det.

borde plugga nu. svårt. om någon är bra på matte o engelska och villig att hjälpa mig, you're all wellcome. 

imorn blire sociology, english, biology o american history, kanske går bättre.
liv1 | |
#1 - - Hanna:

De där låter ju skit bra gumman, härligt att du skaffar dej lite vänner (A)hihi. Miss you sockerpaj<3

#2 - - Lolli:

Glömde skriva mitt namn förrut. men btw kim stewart haha o jagörimponerad av att du hfaktiskt kan svenska. bra jobbat.

Upp