Veckan som gått

Är så sjukt dålig på att hålla denna blogg vid liv alltså. Känner att jag pratar med er flesta varje dag ändå så vet liksom inte vf jag ens kämpar. För att jag älskar läsa min blogg själv kanske lol. 
Har varit en väldigt händelserik vecka. Kan inte skriva om allt men ja ni som vet vet. Har tränat ganska bra, har iaf väldigt mycket träningsvärk. Boxats två ggr. Jag blir bättre och det är verkligen kul, svårt och jobbigt. 
I tisdags var min första dag på mentorshipet, var stökigt och ostrukturerat. Fattade inte riktigt vad jag skulle göra men var kul. Satt och läste med en unge som var alldeles för lik mig. Hon kunde koncentrera sig i ca 30 sekunder sen ba bläddra i boken, kolla bilder, prata om allt, prata med alla runt omkring. Hehe men ska nog komma på ett sätt att hjälpa henne fokusera. Sen lekte jag med henne på rasten lol, fick visa mina skills på klätterställningen. Blev respekterad. 
Sen nog ba vanlig skola onsdag torsdag. 
Fredagen blev inte alls som tänkt men ändå relativt bra. Fikade med Julia i en park på skolan, hon hade med sig ingredienser till semla så det va ju mumsigt. Fast gillar inte semlor men ändå. Åt middag själv, sen kom Julia över, vi kollade otroligt ofokuserat på på spåret och rain man, målade naglarna osv. Sen mötte jag upp Therese på pappys. Drack en öl. Sen kom han vi va hos förra helgen, lolade åt när han skulle visa hur en ragga på tjejer, gick rätt dåligt. Sen skatea vi, gick också rätt dåligt. 
I lördags skulle jag och Therese på födelsedagskalas för ngn släktings barn eller nåt, på väg dit insåg vi att det inte gick ta tåg dit ens så stannade i Emeryville o shoppade istället. Hehe riktigt svagt beslut pga hade kunnat stanna hemma o pluggat istället men det hade inte varit lika kul. Köpte bla en lång ljusljus smutsrosa päls för 24 dollar, ej så tråkigt precis. Framåt fyratiden var vi tillbaka på skolan och jag krystade väl fram till 20 typ, så kämpigt var det. Lyckades nog läsa 6 sidor. 
Gick upp riktigt tidigt på söndagen, tränade med Therese o vid 10 åkte jag och Lily till treasure Island för att gå på en flea market som är där en gång i månaden. Fanns rätt mycket fett. Började med att köpa donuts och kaffe, riktigt färska, skickade film på det till rätt många lol. Köpte ett rätt dyrt men fint halsband. Mest för att jag gillade alla hennes grejer och hon va trevlig så ville supporta. Köpte även ett par Levis shorts med stjärnor i leopardpäls och nitar på, som jag obv tänkte ta bort, men dom kosta ba 3 dollar, även en kimono för samma pris. Känns som jag köpte ngt mer men kmr inte på. Tog uber sen till Lilys bil som va i SF, och i den ubern vare ngt skumt på sätet pga jag fick en riktigt fet fettfläck på rumpan som absolut inte går bort. Janet ska ringa uber åt mig och pressa på ersättning. Hon älskar att göra sånt. Detta ledde innebar dock att jag var tvungen att ha på mig skjortsen jag köpte eftersom vi skulle direkt till skolan. Alltså. Skämdes.ihjäl. 
Satt på skolan till åtta, gick hem o tvätta. Kollade två avsnitt new girl och två avsnitt Scandal eftersom jag nyligen upptäckt streamingsajter, eller snarare upptäckt addblock så jag kan stå ut med streamingsajter. Riktigt bra isf, kollat ikapp senaste säsongen new girl och girls på en vecka. Och kämpar med Scandal och broad city nu. 
Oh weellll nu sitter jag ute i solen, har lektion om 3 timmar men har riktigt mkt att läsa tills dess så måste sätta fart. 
Har precis haft keramik o gillar verkligen den klassen. Känner att jag haft tur/varit smart med mina kursval, typ valt små kurser så en får kompisar i klassen osv. Rätt många andra här som typ aldrig pratar med folk i sin klasser. I keramik blir det ju väldigt naturligt pga en sitter och jobbar största delen av lektionen och sen alltid är i studion när en "pluggar". 
Nyhet: natta kommer hit alldeles snart, om 1,5 vecka tror jag. Ska bli så jävla kul dör. Betyder dock att jag även har midterm om så länge. Inte kul.
Övrigt tips: lägg till berkeleytime3 på snapchat. Hehehhh riktigt beroendeframkallande och bra distraktion från att plugga. 

(OBS solnedgång från mitt tak) 












 
liv1 | |
Upp