Utflykter

Skriver om lektionerna o sånt i veckan mer sen, slutade ju skriva igår när jag mötte Hedda o mycket har hänt sen dess ändå. 
Först o främst hände ju vår promenad. Vi gick upp norr om campus o upp i backarna till Berkeley Hills. Det fanns otroligt vackra villor där, framförallt vackert placerade. Helt magiskt. I början gick vägarna under husen så då såg en det pampiga rakt framifrån liksom, väldigt blandad arkitektur, funkis, gamla kråkslott, typiska amerikanska trävillor, stugliknande, tegelhus, o typ små mexikanska stenhus (OBS extremt påhittat begrepp). Kändes ju extra magiskt pga uppe i bergen o där fanns skog, många fina trädgårdar, och dimman började rulla in. Verkligen helt annat än söder om campus där vi bor. Ju högre upp vi kom så började vägen gå över husen om en säger, dvs det som låg i marknivå var husens övervåningar. Dom här va också extremt fina hus o en kunde se neråt på sidan hur stora dom va, vissa fyra våningar. På sista ertappan vi va på så var det en takterrass eller parkeringsplats i marknivå o hela huset låg liksom under på kullen, en kunde bara se som en litet minihus vilket vi tänkte va hisshus eller trapphus. När vi gick hemåt gick vi en annan väg o märkte snabbt att husen utan utsikt vad betydligt mindre och bilarna som va parkerade utanför skruttigare. Så är nog inte bara superrika som bor i hillsen. Och så såg vi rådjur o kalkoner ?? Kanske. Stora fåglar iaf. Hur som vare en väldigt fin promenad och jag kmr def släpa dit er som kmr hit. 
Efter detta gick vi sakta hem, handlade o hemma lagade jag Daal o kolla på minidokumentären om doug seegers, den var väldigt gråtig. Passa på att se den och alla avsnitt Jills Veranda dom ligger uppe typ 11 dagar till på SVT play, alltså ni måste. Ok? Ok. 
Sen hittade jag att parks and recreation fanns på amerikanska netflix så ist för att gå ut kollade jag typ 4 avsnitt det innan jag däckade :)) 

Idaaaaaag, har vi (Oscar, Hedda, Johan, Gustav) varit på utflykt all day asså. Trodde nog att vi skulle vara lite effektivare men icke. Åkte från Berkeley vid tolv, körde väldigt mkt fel o yrade omkring både i oakland wharf o west oakland, körde också igenom det området i SF som jag o Hedda råka gå genom förra helgen. Efter många snurror kom vi iaf fram till Stanford som är uc berkeleys största rivaler. Det va väldigt avskiljt csmpusområde o extremt stort men ödsligt. Kändes märkligt, var rätt fint dock o lunchen var väldigt mkt bättre än cafeluncherna jag ätit i Berkeley. När vi hade ätit körde vi genom silicon valley o sen vidare till santa Cruz. Vägen dit var helt magisk, tog tyvärr inga bilder pga hade då förlorat min shotgunplats. Men det var precis vad jag behövde, åka genom först kulligt landskap med enstaka träd men massa hästar för att sen komma in i en asstor granskog uppe bland bergen, var så jävla vackert o skönt asså. Där och då kände jag att den här extremt trötta utflykten var värt det (alla utom jag va ute o shitfaced igår = låg nivå på skämt, tempo, moral hehe). Plötsligt var vi framme i santa Cruz o då vare såklart inte 25 grader o sol längre som det varit hela dagen. Tanken var liksom att vi skulle bada där. Istället strosa vi lite, gick ut på piren o kolla sjölejon orimligt länge, gick o fika bara för att snubbarna skulle få sova lite o sen gick jag o Hedda lite i affärer, hitta second hand o köpte två vaser - en smal i glas o en stor rund i turkostblått porslin, två mässingljusstakar o ett stort mässingfat för totalt 8 dollar, så himla nöjd. 
Spanade in även Santa Cruz campus o det låg väldigt off staden uppe i skogen men verka vara supersuperfint. Alla andra tyckte tråkigt och dött men alltså hade haft 0 emot att bo där, Minus långt till närmsta storstad då kanske. Men alla studentboenden o skolbyggnader låg liksom mitt i skogen och utsikten från gymmet o poolen va över hela Santa Cruz och havet. Efter att blivit accused för att va utsiktskåt googla jag fram en typisk amerikansk hamburgerrestaurang där vi åt middag (goda sötpotatispommes resten inget spec) o sen åkte vi hem o jag fick köra o det va nice. Gillar att köra. Vi lyssnade på P3 dokumentär om Hagamannen o jag kokade, sjuka människa o sjuka polisväsendet som e så efterblivet dåligt.  
Så det om vad jag gjort. Imorn ska jag plugga, fick sån grov ångest idag pga insåg hur lost jag är o hur mkt efter jag ligger. Måste tyvärr också till SF o hämta mitt bankkort. Skulle kunna ta det annan dag men kmr liksom inte få mindre att göra. 
Meeennnnn positiv nyhet är att jag fått praktik på en ascool radiokanal (ok har ingen aning om den e cool) på ett asfett radioprogram!!! Heter women's magazine på KPFA radio! Ska bli spännande. Nu börjar jag få mkt planerat så kanske kmr kunna styra upp set här livet trots allt. 
Nu måste jag verkligen sova, ännu en gång har kl blivit två trots att jag tänkte sova vid elva. Får fan stå ut med sex timmars sömn nu, skylla mig själv som börja sätta upp grejer på väggarna istället för att gå o lägga mig. Godnatt! 







liv1 | |
#1 - - Julia:

Låter som en dröm alltihop!

#2 - - Klara:

Lätt på er promenad!! Och grattis till radion!!!

Upp