helgen för två veckor sen.

Klev upp orimligt tidigt efter 3,5 timmars sömn. Var den absolut svettigaste veckan i mitt liv, helt vidrigt mycket plugg. Kom till Oaklands flygplats vid sju och möttes av denna vacka soluppgång.
 
Sov exakt hela flygresan, från minuten jag satte mig ner i sätet tills vi landade. Blev hämtad av Filippa, Klara och Björn på LAX och körde till observatoriet på bilden. Vi skulle åka till Hollywoodskylten men den va stängd pga torka o brandrisk men den här lilla hiken var ju ej fy skam heller. LA är så jävla stort? Hela tiden hus så långt en kan se. 

Vi åt lunch på ett café i Beverly Hills som Filippa hade ätit på innan, Urthcafe. Jag åt denna mäktiga pizza, var så god. Och jag var så hungrig, hade ätit en banan på 10 timmar. 
 
Efter lunch åkte vi till deras hotell och sov ett par timmar, iaf jag. Sen åkte vi tillbaka in till LA och åt middag på Umami burger. Min rätt var sådär men dom andras mycket god, plus bra fries och drinkar. Granne med umami låg Ace hotell som Janet (som jag bor med) hade tipsat om. Vakten nekade dom som stod framför oss och precis när vi kom fram i kön kom både Björn och Filippa på att dom glömt pass, vilket dom ibland är noga med här. Men så viskar vakten bara till mig med bestämd röst "hug me". Nio gånger av tio hade jag ju flippat men av någon oklar anledning kramade jag honom och då förklarade han att vi var tvugna att låtsas känna varandra så att han kunde släppa in oss. Spelade med och introducerade mina svenska kompisar. Han sa puss puss och lät oss ta hissen upp till taket. Där fanns en terass med soffor, träd och öppen spis, ett mellanrum med en asfin och stor bar och sen en annan terass med en pool. Så.jävla.fint. 

ca så här nöjda var vi. 
 
Lördagmorgon körde Filippa mig och Klara till Newport Beach medan hon o Björn fortsatte till San Diego, där Filippa plugga fyi. 

wawiwaaa framme hos Andersson i npb <3 , åt frukost vid poolen. Chillade.

gick till havet.

kände på havet.

kollade på folk som var på havet. 

badade i havet (!!!)

Nancy beställde hem lite fishtacos till middag, 100% gott. 

Så fram till typ ett halvår sen har det varit en gräsmatta och en liten rosenträdgård här och nu kändes det dubbelt så stort och aslyxigt med pool. Tänkte först att det lät onödigt när dom berättade om det men ändrade mig så fort jag såg det. Så fint. 


lill miss utsikt från taket. 

gosplosen Willy och prinsessan Sailor. 

åt lunch på crowburger för julias skull. från vänster: lökringar, duckfat fries, tryffelaioli
åt kötthamburgare som hette cheese burger cheese burger cheese burger. Äeh det var ost på. jack, cream cheese och getost. Mådde relativt dåligt efteråt men det var värt det. 


medan jag låg o krampade på rummet gick klara ut o sprang. Ställde klockan på 18:10 och gick ner till havet. Han på sekunden se solnedgången 18:12

besatt av havet ja. 

snipp snapp snut så va sagan slut. Känns så skönt att det bara är 25 dagar tills jag får åka dit igen (förhoppningsvis)

liv1 | |
Upp