perks of sjukförsäkring

Ok så köpte glasögon idag, eller har beställt. Är i chock pga ba bestämde mig, gick in på tre olika ställen o på tredje stället hittade jag typ 3 glasögon jag ville ha så gav mannen i butiken mig ett fjärde par o dom blev det. ALLTSÅ VA?! Sen när blev jag så beslutsam? Sen typ den sekunden. Men har ju inget recept (?) eller papper på vad jag behöver för styrka så ska försöka boka en tid imorn på skolan, pga har ju betalt 8000 kr i hälsoförsäkring och då ingår tydligen "vision", eller det blir billigare iaf. Berättade detta för snubben i affären o han ba "ja men om du har en sån försäkring kan du säkert få en del av glasögonen betalda också", kollade upp detta o JA! Jag kan typ det?? Nästan hälften. Det är så jävla soft. Ska utnyttja den här försäkringen 100%. Gå rengöra tänderna 2 ggr per termin, ta 5 st samtal med psykolog, vaccinera mig mot allt som e gratis. Jag orkar inte hur sjukt det här landet är, alla som inte har försäkring dör typ eller måste sälja asmkt chrystal meth.
 
Och det är inte skatt på glasögon? Men en ska dricksa sin frisör, o ett Kevin Murphy balsam/treatment kostar 40 dollar. Det e en ding ding värld. 
 
 
ps. börjar skolan imorn o har inte kollat upp något :)) Tex var jag ska vara, när jag ska vara där och vad jag förväntas ha med mig eller förberett. WHADUP. Har förresten ev listat ut att MFF ska spela Champions League? grattis. ds.
liv1 | |
Upp