lil helgy

Jag är så jävla trött nu, vet inte riktigt hur jag ska få ihop kommande veckor men en sak är säker och det är att den 16 juni kommer jag typ falla ihop i en liten hög av utmattning om inte innan. Planen framåt är som sådan att ikväll ska jag och fler skriva ihop en liten presentation för Lady Fest i Malmö 15e juni, imorn ska jag plugga, tvätta (kommer hem 13 och tvättiden slutar 14 - KUL) och jobba. På onsdag ska jag ev fira valborg men hinner typ ej pga måste fixa musik som jag vill spela pga ska alltså spela på mejeriet (hjälp mig!?) med i vaginan och notion classic, är så pass nervös inför detta, kommer bli skitkul men både maja (head of i vaginan) och niklas (head of notion) är svinduktiga men har en liiiiten tendens att bli stressade om det inte blir svinbra vilket skrämmer mig lite. Sen hela helgen ska jag bara plugga som en jävla idiot pga tenta på torsdag, borde dock gå på frivilligmöte med RKUF men hinner inte och har dåligt samvete för detta. Borde även hjälpa dom i kampanjen #haffa men hinner inte det heller. Sen ska jag försöka åka till sthlm för att fortsätta planera inför Lady Fest grejen och få hjälp av päronen med planering av kommande året (EEEEH JUSTE PARANTES KOM IN PÅ BERKELEY SJUKA JÄVEL), ja sen är det karneval och massa annat s-k-i-t i skolan skulle jag gissa. Med tanke på att jag i nuläget är ledig fredag,lördag och söndagkväll i mitt liv och dom kvällarna ca aldrig är lediga pga livet så vet jag faktiskt inte hur jag ska få ihop det. Typ när jag ska boka flygbiljett till usa, när jag ska fixa boende, hur jag ska fixa boende, när jag ska fixa visum, när jag skriva en 25 minuter lång föreläsning, när jag ska träna, handla, städa, tvätta, duscha. OSV. och mer typ åka till london, gotland, örebro, uppsala, köpenhamn, louisiana. När jag ska köpa kläder att ha på Anna och Wills bröllop (!!) och när jag typ ska andas. Aldrig antagligen. 
 
Nog om stressklaget. Helgen var så jävla bäst. Började med att jag mötte Linnea på stationen vid 14 i fredags, vi åkte hem satte oss på balkongen tog en kaffe och ba tog det så lugnt. Sen skulle jag gå in och kolla ngt på min mobil och vad väntade i den om inte ett mejl med den fabulösa nyheten att jag kommit in på UC Berkeley, så jävla sjukt. Satt och skakade så länge, kan ej riktigt få in det. Sen åkte vi in till stan, shoppade loss utan att kolla prislappar (älskar när jag gör det, riktigt sjukt. trodde tex att jag köpt shorts för 150 men dom kosta 260, ja ba whatevz). Sen tog vi en go salted caramel glass i solen och firade loss, gick vidare och handlade mat osv osv kom hem o lagade mat och plötsligt var klockan 22 och vi åt middag. Gjorde "sanslöst god svartpeppar tofu" och den är verkligen sanslöst god. Testa!
 
I lördags gick vi upp semitidigt, åt frukost och sen åkte Linnea iväg med en kompis och jag pysslade med spellistor som ni hittar här -> https://soundcloud.com/notion-classic/sets (sen fick jag en liten tillrättavisning om att det inte är så smart att göra fem spellistor och lägga upp alla samtidigt pga kan uppfattas som spammigt, blev ca 100 prosse iriterad och ville svara ngt i stil med att om ngn annan hade gjort ngt på www nån gång så hade jag ej behövt göra allt samtidigt den timmen i månaden jag har över, men räknade till tio och lät bli att svara ngt öht). 
 
Sen mötte jag upp Andreas och gick på Mitt Möllan marknad, köpte en ny ring, FI-boken "Det händer nu", varsin chiliplanta till Maja och Kajsa och en ballong som dessvärre blev extremt trött under dagen så när den väl kom hem till dom släpade den i golvet :( . Var iaf så himla härligt väder, älskar det. Vi satt ute och åt lunch o ba göttade oss. LIVET 
 
 
Cyklade hem där Linnea väntade med ett inköpt olivträd. Vi målade naglarna i Girl Gang anda, fixade och hade oss och sen vid 19 åkte vi till Lund där vi gick på en asmysig utomhusfest. Det är en gång mellan några kontorshus och boendehus som varit stängd sen 2006 pga typ mycket hemlösa har hängt där men även pga skett mycket överfall där nattetid. Nu hade två i Oskars skola anordnat en fest för att typ "ta tillbaka" den gången och det var riktigt fint och polisen stod ba utanför och chillade, verkade ej ha ngt emot festen liksom. Var mycket fint folk där också som jag inte hunnit träffa på aslänge, tex Agnes och Siri , gullisarna. Sen gick vi iväg till vespa o käka pizza med Oskar och Julia innan vi traskade iväg till Maja och Kajsas fölsefest som också var så himla himla kul. Bra musik, bra stämning, bra människor. 
 
I söndags åt vi frukost på Chez Madame vilket var så jävla gott men jag beställde alldeles för mycket och åt ens inte hälften, riktigt onödigt. Dock ej onödigt att Linnea köpte deras morotskaka, fi fan vad den var god. Uppmanar alla i malmö att testa den. Sen promenerade vi runt lite i sommarvärmen innan vi satte oss på balkongen hemma en timme innan Linnea åkte tillbaka till sthlm, så pass sad. Har varit så himla fint och kul att ha henne här. Glad är jag över att få blivit vän med henne på senare dar :)) 
 
Nu ska jag diska, fixa matlåda och sortera tvätt. love life forever. 
 
HADE! 
 
 
liv1 | |
Upp