projekt arbete

Jag ska blogga istället för logga. Jag har inte loggat på jättelänge så jag tänkte att nu när jag vet vad jag ska skriva ska jag starta den där bloggen så jag kan börja blogga. Men det är ju något skevt med min kreativitet / beslutsångest. en timme har jag spenderat på att kolla låttexter, citat, låttitlar, artistnamn, rubriker, titlar, namn, tankar, känslor, färger för att hitta perfekta namnet till min blogg. Det går inte. Jag vet inte om det ska va ljust o positivt o inspirerande. Det borde ju vara det. Men samtidigt är det sånt tugnt ämne att jag vill spy. Fast det är det ju inte, det ska ju va kul, för annars kommer inte folk vilja läsa, då kommer folk "å nej ännu en som vill traska omkring i fula trasor o släppa ut minkar"  o det är det inte. Jag vet bara inte vad jag vill. blä o usch o usch o blä . Semi seriös. Fast jag är ju super seriös, för det är äckligt. Det är barn som blir våldtagna, mammor som sitter vid symaskiner 15 timmar för sju kronor och pappor som står i bad med kemikalier utan skydd. Allt för att vi ska kunna köpa den lilla svarta för 299 kronor.
död åt västvärlden. död åt alla as. inklusive mig själv som är en svag individ.

När pengarna är slut, barn dör och jorden går under. Vad gör vi då?
då läser vi mitt fantastiska projektarbete, det gör vi. så handlar vi efter det.
someday..
liv1 | |
#1 - - Pilen:

jag föll för konsumtionshetsen idag. så nu sitter jag på mitt rum och skäms. men ibland kanske det är okej att vara svag individ.

Upp