jorå sörru att..

så ni säger att jag ska berätta ngt om mitt liv va. Jorå sörru att. Jag har kännt lite såhär

Men egentligen så finns det en härrans massa saker men jag orkar liksom inte riiiiktigt. Jag trivs fortfarande med mitt jobb, har bara 3 dagar kvar, sen ska jag antingen lyckas åka hem på söndag eller så får jag sitta o häcka i arild till torsdag o det skulle suga rumpa, såå ja, nä , jag ska ta mig mod att ta upp det lilla problemet med min chef, så jag kan komma hem till karros kräftis, vinka av lolli o frida innan roadtrip, oskar innan hans äventyr på okänd ort o allt det där va. Så ja, hem vill jag nog allt. Fast jag kan inte påstå att jag längtar hem, det slog mig bara när jag kom hem från paris i måndags att alla alla har åkt härifrån och det liknar mer en spökby än ngt annat just nu, och speciellt när jag får ett sms som säger att puben bara ska ha öppet tors-lör sista veckorna, vilket innebar att jag gick miste om minst fem arbetsdagar, och jag menar ledighet i all ära, men vad gör man när man är ledig, man går till puben, så vad gör man när man är ledig o puben är stängd. jag vet inte. Dessutom så räknas rolf&tatti till alla som har åkt härifrån, så jag är mer ensam än vad man kan tänka sig. Det va lite konstigt, har inte varit själv här sen den dagen jag kom hit, typ 20 juni. Konstigt va. Sen dess har ju alltid rolf&tatti varit här, sen kom mamma o pappa en helg, sen kom petra, sen kom mamma o pappa igen, sen kom hultsfred, sen kom malin, petra, karro, ronny, hugo sen kom jennifer, sen kom anna, sen kom jon, sen kom thin, veronica o viggo, sen kom oskar, tor, pär, kerstin o klas. Sen kom berglind en dag, sen kom paris.  O nu är jag här, igen, ensam, alla har åkt hem. konstigt. Mamma o pappa åkte ju två veckor sen o sen dess har jag hängt med thin veronica o viggo, gått på loppis o sånt, det har varit rätt soft va :) , fått lagad mat, haft ngt att göra, världens sötaste unge att titta på, osv. o jaaa, vad kan man säga mer om livet, jag har haft ganska fullt upp, så måndagen blev en chock. För att inte må så dåligt över min ensamhet så bakade jag scones igår o lockade hit amelie o hennes vän anna, så åt vi scones, sen på kvällen slog jag på stort o bjöd på fest, bara att mina extremt opålitliga skånska vänner inte kunde komma så de började med mig o jessi bara, fast sen kom chris alex hailey o aaron med lite vänner, sen kom fler av deras vänner, sen kom tobbe tom o lollo, så det blev ändå rätt många, o  jag blev ändå rätt full. chris alex o aaron åkte från arild halv fem imorse, back to us, sadness. fan va trisst blogginlägg, men jag vet liksom inte vad jag ska göra.
         

Paris va fanastiskt fint :) bara mys med anna hela tiden, så roligt, älskade älskade kusse, o hennes italienska vän ilaria va med de va också kalas :) så fick vi sista kvällen tillsammans bara jag o anna, de va fint. Vi va ganska snygga på snygg bar där vi fick se en väldigt rolig o konstig uppraggning. En ganska stor tjej, inte så snygg men väldigt uppklädd, inte heller snyggt men man såg att hon hade lagt ner tid o kämpat, hon sätter sig ner brevid oss o beställer in en stor orange läskig drink, då o då slänger hon långa blickar förbi oss och mot de lite mörka korta knubbiga männen (typ mellanöstern ursprung) som sitter brevid oss på andra sidan o dricker läsk. Tillslut kommer en av dom över, sätter sig mitt emot kvinnan, dom säger inte så mkt, men hon skriver in sitt nummer i hans telefon, sen går han tillbaka o sätter sig igen, en stund senare kanske halvtimme, så ringer det på kvinnans mobil, hon svarar, pratar lite knagglig engelska, man hör att hon inte ritkigt förstår, sen säger hon "oh thank you so much" hon pratar tyst, sen säger hon det igen "thank you so much", jag tänker, vem pratar hon med, o kollar på mot killen o ser att han också pratar i telefon, kollar på henne igen, hon lägger på, kollar på honom, han lägger på. O så vare, så gör man i paris.

     



ikväll ska jag se film med amelie, nu kanske jag bokar biljett hem på söndag.

glömde visst lägga upp de här. vi såg film, idag har vi bakat morotskaka. nu ska jag sova en stund sen jobba, de e najs.


och ni, Christian Kjellvander, där har ni fin musik.
eller El Perro Del Mar - change of heart
och Elin Ruth Sigvardsson feat. Lars Eriksson- Love
och den fantstiska låten som jag o anna plågade ilaria med hela helgen i paris Magic Numbers - I see you, You see me
liv1 | |
Upp