duktig?

Jag har varit i duktig i helgen.
Enligt mig själv och mina kriterier.

I fredags var jag hemma hos Karro en stund efter skolan med Petrus, sen åkte jag hem, slöade ett tag, åt middag med Joyce och toyboy, sen far jag in till stan med frugan för att träffa hennes pappa över en öl och senare dra vidare till China för att se RAW med blanxd annat Magnus Betner, alltså underbara komiker. Sånt tycker jag man ska få cred för, för det är sånt man mår bra av. Mer cred åt måbra saker helt enkelt. Det är ju Mårten nånting som äger hela skiten, rolig prick, han va ju då såklart värd. Första komikern va en snubbe från norge, jag tror inte att han va så jätterolig, men det kan ha berott på att han pratade väldigt snabbt, och på norska, och att han hade fula kläder... Andra snubben va från england, underbar ! Jag avled i skrattkramper, kommer inte ihåg mkt vad han sa nu, men roligt hade vi ! En kort kisspause följt av en konstig kille från någonstans i Sverige, rolig, men som sagt konstig, haha. Sist men inte minst va vår lille magnus, jösses, han är egentligen inte jätterolig, han har inga punch lines, men det han säger är så sorgligt rätt och det är så sjukt att man inte kan göra annat än skratta. Istället för att sitta o vänta på att han ska komma till poängen så sitter man där o skrattar konstant.

Lördagen inleddes med någon skön kombination av Superbad och städning av mitt rum, följt av studiebesök på Fotomässan. Vissa saker undrar man verkligen över. Andra saker får man inte in i hjärnan, hur kan världen vara så sjuk? hur kan världen vara så vacker? hur kan världen vara så ful? . djupa frågor. Jag o pappa stosade omkring i flera timmar, kikade på bilder och utrustning, lyssnade lite men pratade mest. Det är mysigt att vara ensam med pappa, ibland, vi är liksom så lika att det är bra , så lika att det kan bli katastrof, och så olika att det kan bli katastrof, så mest katastrof, men ibland bra.
Kvällen spenderades hos lollipop, Bagdad Café sågs. och ett par sex and the city avsnitt, fan va dom är vältränade, rika, sexy ladies.

Idag har jag ändå varit duktigast !
Pappa väckte mig vid halv tio o frågade om jag skulle gå på promenad, jag sa ja, han frågade med vem, jag sa dig. Jaha sa  han och vid kvart i tio gick jag upp och direkt ut i skogen med papsen. Drygt en timme var vi ute, sjukt duktigt tycker jag. Vi gick till källan men såg tyvärr inte något spår av Di Leva, det stod ifs "Fountin of Life" på ett av rören, kanske är hans ord.
Det var länge sen frukosten smakade så gott och bara en timme efter vi kom hem satt jag på bussen till Kickboxningen med lorangatanga. Och vad ser vi när vi kommer upp från tunnelbanan i odenplan om inte det fantastiska fenomenet snöblandatregn (ett eller tre ord?) . Vi har verkligen så mkt att se fram emot nu fram till jul, reeeeeeegn, blåst, kyla o slask. mmm yummie yummie in my tummy. okej kanske inte i magen, men ändå.
Det var en ovanligt rolig träning, jag var väldigt taggad och jag måste säga att jag o loppen körde fantastiskt duktigt och hårt. Kanske kändes det bara så eftersom vi stod brevid årets nybörjare, två 93or, den ene tjock som fan o 4 lager smink, den andre gav ett lite seriösare intryck men dom slog inte hårt på kuddarna(som heter något annat egentligen, mist?nä). Det var roligt, för dom var verkligen värdelösa och "inte ens svettiga" vilket dom säkert såg som något bra.
Ni skulle kunna tro att det var dagens träningshändelse, men icke. Dagens var när den fantastiskt duktige fanny skulle en gång för alla visa att sparka med vänster inte ska va så jääääääääävla mkt svårare än att sparka med höger, hopp hopp hipp happ upp med vänster ben, träff och OPS , vart tog höger ben vägen ? ingen aning. plötsligt träffade jag mattan med en ganska ljudlig smäll. Och där låg jag på rygg, lolli står över mig och skrattar rått. Och från den lilla incidenten fick jag såklart mitt nya ninja warrior namn "den flygande/fallande elefanten". Lolli heter "den svettande grisen" .


Summa:
Jag, pappa, lolli o co har varit duktiga, det har alltså skrattats, umgåtts, städats rum, kök och tvättats bil, nya stolar i köket, två dynor i kökssoffan istället för en, glaset har satts i ett par burkar, foton har mejlats till simskolebarn, stativ har införskaffats, alkohol har inte förtärts, promenader har gåtts, och kickboxning har utförts. Små detaljer i vardagen som gör att man känner sig ganska nöjd.
Tyvärr är det ingen som märker sånt här, ingen som bryr sig, ingen som ger cred.
Jag kommer garanterat få mer skit för att inte ha gjort den lilla kemiläxan än cred för allt duktigt och måbra saker jag har gjort. Men jag gillar att göra saker jag gillar, och jag gillar inte kemi, så jag nöjer mig med att tillfredsställa mig själv idag, sen att jag om en vecka kommer ligga o grina över att jag inte har pluggat inför provet är ett problem jag kommer få handskas med då.

Nu ska jag verkligen sova.


se ni fick ett inlägg med ord. bara en sån sak, vad får man för det?
liv1 | |
#1 - - JIMS GAYBLOGG:

Hej, ska du hitta på något roligt i veckan?

Kram Jim. :)

#2 - - Designutlottningar!:

Sugen på en ny bloggdesign? Kolla i så fall in min designutlottning! :)

#3 - - Lollipop:

"snöblandatregn (ett eller tre ord?)"



hahahhaha, två ord.

snöblandat regn

LOVVVE PÅ DEN!

#4 - - Lolliiiii:

"snöblandatregn (ett eller tre ord?)"



hahahhaha, två ord.

snöblandat regn

LOVVVE PÅ DEN!

Upp