sylt

andas in, djupt, fan, jag vill sova, men jag känner att jag måste skriva ngt idag, har inte skrivit sen torsdags liksom, fast sen tänker jag "jag borde inte slösa tid på att skriva om vad jag gör, jag borde göra saker istället" men det finns inget att göra nu i alla fall, men kanske senare, en annan dag. fan va jag yrar, är så trött.
Iaf.. Jag pratade nyss med Johanna, jävla johanna som satt på ett internetcafé i nya zeeland, väntade på sin pojkvän, men det var för varmt utomhus. Han surfar. Hon och en tjej delar lägenhet, igår köpte dom en van som dom ska åka omkring i, bo i. Sen ska dom till australien o backpacka. alltså, ja ä' int bitter. Men fan! Jag är glad att jag inte är hemma o går i skolan, men det kunde varit så mkt bättre kände jag nu. Johanna bajsapa lever mitt liv, men hon är två år äldre, så jag har ju inte brottom, när jag går ut gymnasiet ska jag tvinga henne åka tillbaka med mig (hon kommer inte vara svårövertalad), eller så ska jag åka med Sanna o co till Australien.
Det är liksom all good, men jag tänker, vad fan gör jag i lubbock? Varför är inte jag nånstans där det finns berg eller vatten, och jag vet att jag borde sluta älta det här nu, men det går liksom inte alltid så bra. Jag försöker bara övertala mig själv att det här året är bra för mig, och att det finns en mening med att jag är här, typ jag kommer kanske inte klaga så mkt på lilla älta ändå, (antagligen så kommer jag va samma jobbiga klagmaskin, men man kan ju hoppas). Det är iaf en jättebra erfarenhet o allt sånt.

Kan berätta lite om fredagen, vi åt pizza på fotbollen, sen vare fest på skolbussen hem, efter ett par timmar hemma gick jag över till Andrea med film o kamera, vi gjorde oss snygga o tog massvis foton, bla till hennes myspace och för att jag har en uppgift i photojournalism att ta 50 bilder på en människa. Sen kom Derek o Zich över, dom rökte på o jag kollade på, vi åt pizza o kollade på tv. det var nice, en sån där vanlig chillkväll som man behöver. Jag var helt död though, Zich o Derek måste tro att jag är världens tråkigaste o tröttaste person, för båda gångerna jag träffat dom så har jag somnat i andreas säng, men i fredags var jag faktiskt sjuk. så det sååå.
Lördagen spenderades väl mesta dels hos andrea, åt och kollade på film. Sen hemma, gjorde inte mkt, kollade på tv, pratade med mor o far, sen föreslog jag bio för aron (nytt namn för amy-rose och nathan), men dom bangade, vi åkte till en bokaffär istället, och wall mart, så nu har jag in mic så det är bara att adda mig på skype fs.lundgren så kan vi prata gratis över datan, flott va?

Söndag, gick upp i ottan, var ens inte trött, men kunde inte andas. pratade lite med mor över msn, åkte till kyrkan och testade youth group, hoho, läraren är världens sötaste, allstå, o han var på foo fighters i dallas för nån vecka sen, så det är right on dude, nä men jag kommer nog gå upp tidigt några söndagar för hans skull, det var trevligt. Sen själva kyrkliga delen av det hela är väl inte jätteroligt, men ändå lite, man har ju inte läst hela bibeln precis. Fast jag gillar inte gudstjänsten, först stå upp o sjunga i typ 20 minuter (det låter bra när dom sjunger, men jag tänker inte sjunga med) sen den galna prästen som skriker ut sina tankar, jobbigt tycker jag, och jag ser i kors o nickar till mest hela tiden, sen vaknar skräckslagen när han kör en av sina skrikanfall.

Sen idag, har jag faktiskt inte gjort ett pissilini. Har pratat med folk på msn, har nästan städat mitt rum (egentligen inte alls), städade badrummet, dammade huset, sen har jag bara varit the quiet swedish girl på mitt rum, för jag orkar inte. orkar inte. Dom satt ändå uppe på deras kontor mesta delen, sen under smallgroup så gjorde jag mina läxor, för jag orkade inte det idag, satt med typ 1 timme iaf, kollade på tv först, blueman group (eller ngt liknande) sjukt tufft , och sen åt mat från KFC o mådde illa ever after.

Jag orkar inte att man ska följa regler, regler är till för att brytas om man vill, regler, regler, det finns alltid en väg runt dom, om man vill, men då gör man ju inte rätt, o då gör man fel o då är man ond mot herren. och nej. jag orkar inte.

Köpte ett skidmagasin igår, Freeskier, kom fram till att jag inte har så många krav på min blivna pojkvän, han ska bara kunna åka skidor bra, och se bra ut i backen, skadar inte om han ser bra ut annars också, skadar inte om han kan skejta, han får kunna surfa, han måste ha bra musiksmak, och.. vara rar. o fett tuff. och han måste ju va rolig, både humor och liksom vilja hitta på saker.
Om du känner igen dig i beskrivningen så är du varmt välkommen in i mitt liv.

Jag o Johanna kom fram till en o annan bra sak idag också, tillexempel att livet ska levas, och det ska levas farligt och härligt. Alltså man ska inte inte åka skidor för att det är farligt, ta på hjälm o ryggskydd så är man ju safe. Men hjälmkulturen har inte slått usa's skidåkare än. Man ska bo där det finns berg för skidåkning eller bergsklättrning, hav för surfing eller så ska man vara rik o bo i en stor stad (som NY, London, så kan man åka till alla ställen). Gärna både och med inte så farligt avstånd, som typ Australien, Nya Zeeland, US, Frankrike, Canada.
En ny tjej i small groupen frågade a-r om hon va från lubbock och a-r svarade "born in lubbock, raised in lubbock, and I'll probably die here too". Alltså jag repekterar det totalt om det är det hon vill, men jag skulle inte kunna göra det, inte bara med lubbock, men med var som helst. hur kul låter det liksom? Kanske.. om man hittar den där perfekta platsen som har allt jag skrev innan, så kan man bo där hela livet, men fortfarande lite tråkigt, man måste ju se ngt nytt, testa ngt nytt, right?

Nu är klockan 21:45, jag måste erkänna att jag hoppas på att vakna med samma hosta som igår och imorse, så kan jag leta upp coach fisher o george o fråga om jag verkligen måste komma ombytt o kolla på matchen imorn, och att jag nog inte kan spela på tisdag heller, jag vet att jag är ruggigt lat, men 5 dagar i veckan är för mkt, det kommer döda mig.

Nu ska jag läsa Freeskier, och juste på tal om det, killen ska gärna vara miljövänlig också! och det säger jag för att jon olsson som jag var besatt av innan, sen inte gillade alls, har jag börjat gilla igen, eftersom han vinner allt när jag kollar på amerikansk skid-tv, o i min tidning så gör han reklam för ngt miljövänligt för att minska den globala uppvärmningen, låt mig citera reklamen för er som inte sett den (ifs tror jag att han inte är så värn om miljön utan bara vill få fans o cred o pengar, men ändå)
"Don't pray for snow. Do something. Global warming is one of the main reasons, why snow is becoming thin in some places. But then lack of pow will be one of the world's smallest problems. HEAD is an official partner of Cool Earth, an organization determined to freeze the global warming by linking major caoital to our naural resources. Mature rainforests are the earthäs green lungs. Cool Earth fights deforestation and takes a leadership stance on ecological protection. Pro freeskier Jon Olsson supports Cool Earth. So should you. Go to coolearth.org and learn more on what you can do."
kom igen nu svenska folket! kämpa lite! (det fula med reklamen är att jon står på en stubbe o ler, hade det inte varit bättre om trädet varit kvar? eftersom träd hjälper mot det hela. oh well, dom kan ju inte lyckas jämt)
Och när jag kommer hem, vintern 08/09 ska jag bli äckligt bra på skidor, o snygg i backen ska jag vara. o inte vara rädd för att dö på railen eller när vi gör våra tappra försök till en 180, du o jag loranga, nya tag mot eliten! (fast vi är ju ifs typ tuffast i backen ändå, men liksom tänk vilken kapacitet vi har!)

Nu har jag mundiareat genom mina fingrar länge nog, nej förresten, fick brev från mormor&morfar o mamma i fredags, det var mysigt. Mormor skrev att hon skrattade, grät och ibland fattade ingenting när hon läste min blogg, det tyckte jag var otroligt sött av henne :) .
Fick också en bild på mammas farmors syster Fanny, och hon var den mest sorglösa o gladlynta personen morfars bror visste, och när morfar o hans bro va hos henne fanns det inget som hette "det får ni inte göra". Sån vill jag vara :) sån försöker jag vara, men än så länge har jag ingen att bestämma över, så jag kan inte ge ngn fria tyglar, men regler är inget för mig, igen, och gladlynt o sorglös kämpar jag på.
liv1 | |
#1 - - malin:

du kommer inte dö av fem dagar i veckan, i början kanske, men inte sen. sen kommer du må bäst av det.
ska vi bli bäst tsms?

#2 - - jennifer:

hahaa fancy

#3 - - Jennifer:

haha oså vare lite kul att bara dom två första orden kom med i min andra kommentar ?! : O

#4 - - Klara:

men va, det där i slutet har du ju redan skrivit i ett annat inlägg? i know you have!

Upp