Lime Wire

Onsdag - början på nerförsbacken, som jag alltid skriver. Det kommer från något morgon radioprogram, mix megapol eller P3, back in the days hur som helst, hörde det på radio en onsdagmorgon o sen dess har jag alltid sett måndag o tisdag som uppförsbacke onsdag på toppen sen nerför. Skönt. Det går alltid fruktansvärt långsamt fram till onsdagen, Sen är det plötsligt helg o ny vecka.
Som idag, så tränade jag bara för att jag kände att jag hade missat så mkt, men nu ikväll så tänkte jag till lite och jag har ju bara missat en träning, spelade inte matchen i måndags men det skulle jag inte gjort ändå ju. Oh well, är glad att jag tränade idag, det var lätt som en plätt och roligt. Vi slapp tom sprinta, förutom i slutet, men vi gjorde det bara två gånger, vilket var helt otroligt fantastiskt underbart. Dessutom tränade jag i mina jogginskor, var lite rebellisk, och fan va skönt det var! slippa äckliga fotbollsskor som bara erbjuder blåsor och smärta. Men som sagt, det är against the law, och jag fick lite skit för det, men det var det värt. Vi tränade först 1 timme ute, i 18 grader, sol o blåst, och vi tränade passar så vi stod rätt mkt still o skrek på varandra, Jag o Line (uttalas Linn, franska tjejen) kämpade tappert, vi är inte så hajj på att få passarna rakt till varandra, men det är nice ändå, o helt plötsligt skrek hon "FANNY" (nästan) rätt uttalat, gjorde mig chockad o glad. (alltså, jag är så trög, skriver verkligen exakt vad jag tänker, vad som poppar upp i mitt huvud just för stunden). Sen gick vi in, hade möte i 30 minuter, o lyfte i 30 minuter, pumpa muskler fett, haha, stackars mina obefintliga armmuskler. Line däremot, den gamle rugbyspelaren, hon kan hon.

Ikväll har jag inte gjort mkt, ätit sista av min goda köttfärssås jag lagade för 2 veckor sen. Måste göra ny i helgen/nästa vecka. Om ni undra.. Amy-Rose jobbar.. Nathan jobbar (hemma), han har jättemkt på jobbet just nu, tycker nästan synd om honom, men bara nästan.

Igår var det en show at The Way, en gammal kyrka down town, fast det var ingen kyrka, eller det var en kyrka förut, men inte längre, nu är det mer som en liten ungdomsgård, fast ändå inte, dom har shower där till o från, mkt screamo och hardcore, fast helt kristet, man hör inte vad dom sjunger/skriker, men det är goda saker om gud, och sen pratar dom tuffa killarna lite om hur dom älskar gud o jesus, o dom respekterar alla som inte är kristna så länge dom respekterar deras tro, och om man inte gör det skulle dom bryta varenda ben i kroppen på en. (vad mkt dom o en o man det blev, hoppas ni fattar).
Hur som helst var det stor argumentation (säkert inte ett ord) här i huset innan jag gick. Nathan sa att jag fick gå, men det skulle ju inte vara så enkelt som att "yeah, sure, have fun". Utan det skulle vara årets föreläsning, och "jag vet nog..." innan. Typ "varför ska jag låta dig vara ute till 11?" och "ungdomar som inte har gränser slutar med att gå in i sin skola med pistol o skjuter alla" "jag säger inte att du kommer bli en av dom, men så är det" och "efter solen går ner händer det mkt konstiga saker", när va han ute efter solen gick ner senast ändå? och jag sa bla att det inte finns ingen anledning att inte låta mig gå, eftersom jag inte varit dålig på ngt sätt, jag är nästan 18, och jag vill ha roligt när jag är här. "jag ser bara ingen anledning att låta dig gå" sa han också. Och det här va absolut inget jag skulle vänja mig vid, det är ingen regel att jag får vara ute till 11 på skolnätter, det är ett undantag, som jag egentligen borde fått som belöning, men igen, har ju inget att belöna mig för, så han var alltså extremt snäll som lät mig gå. Sen när jag skulle gå över till Andrea, det tar 10 minuter, och det är typ 30 meter utan gatubelysning eller hus, klockan var 18:30, solen går ner 18, det var alltså inte mörkt än, fortfarande gult i horrisonten (heter det horisonten på land också?), och ja det var ljust ute, o innan jag gick sa jag "jag går till andrea nu medans det är ljust ute" o nathan sa " det är mörkt" alltså, nej, det var ljust, och dessutom, tror han att mellan 18:00 och 18:30 kommer det fram 28 mördare och 34 våldtäcksmän o gömmer sig.. nej juste glömde att dom inte kan gömma sig nånstans, för det är fällt runt om kring, och sen villor. Gjorde mig iaf väldigt väldigt arg. orkar verkligen inte. nej nej. orkar inte.
Alltså grejen är att när mamma säger att om jag är i stan eller långt bort i ektorp/duvnäs ensam, så måste jag åka hem tidigare än om jag är med vänner, och även om vi är många i stan vill hon inte att vi ska åka hem så sent, men det är för att hon är orolig över att ngt ska hända, för att hon är rädd om mig, och bryr sig om mig.
När nathan säger det, så är det mer, för att han kan, och för att han inte vill bli stämd av mina föräldrar om ngt händer, han vill inte få problem, typ "alltså dö inte här, det blir så mkt papper att fylla i". Och alltid, alltid, dom två klasiska fraserna som alltid kommer ur hans mun när vi argumenterar om ngt, "I dont trying to be a jerk" (du behöver inte försöka, lyckas rätt bra ändå), och " I'm not doing this because I can, or because I wanna have power"
kobajs.

Showen var iaf bad ass, lite mkt sreamo som sagt, men många snygga killar, och sen den speciella .. uppförandet i publiken, hardcore dancing, alla i publiken förutom typ 4-8 personer (en tjej, resten killar), bildar en stor ring, sen börjar dessa människor "hardcore dansa" i mitten, och typ hoppar in i alla i ringen, så dom som bildar ringen kämpar med att putta bort dom dansande som mer ser ut som vilda apor än ngt annat, väldigt speciellt.

En annan liten parantes, Mamma o pappa ringde igår när jag precis gått på bussen hem, och berättade att dom inte kommer hit, fan, igen regelföljande aron, och den jobbiga organisationen AYUSA som jag för ngn anledning hamnade i här, vad är det för påhitt ändå? Det var ju inte deras regler vi gick med på, och det där med att jag måste göra samhällstjänst, "du måste ju inte, men du borde, och det är en stor del av AYUSA, och du kommer känna dig som en bättre människa" roligt. Jag jobbar hellre för pengar. Inte alltid, men när det gäller AYUSA.


Hoppas aron inte läser det här, och om dom gör det, så hej jag är nästan 18 år, jag tycker jag ska få va lite mer fri, och ni är jättetrevliga ibland, typ idag.

och igen, jag ska inte jämföra, men jag fick skjuts hem av Line's värdpappa i måndags, störtskön, astrevlig, rolig, och nice. fy katten. Och idag hämtade en tjejs mamma oss för att åka o äta lunch, kommer inte ihåg va hon heter, det var iaf jag Valentina, hon o hennes mamma, nånting på A, .. Amy, där satt den. Hennes mamma var en sån amerikansk glad mamma. Mer sånt vill jag ha. Ska nog tvinga Stefanie att hon firar sin födelsedag med mig hos hennes pappa. Det vore nice. Behöver lite av deras spirit nu.

Peace out folks, jag har 5 minuter kvar på mitt internet, så det är lika bra att sluta .

Krya på er alla sjuklingar också (typ morfar o mamma)
liv1 | |
#1 - - Jessi:

när de hoppar runt så i en ring så kallas de moshpit kära fanny :D så ska vi göra på where the action is ;)

Upp