festligt

godkväll kära vänner!
hoppas ni mår bra, jag tycker att ni ska kommentera mina inlägg mera, allesammans! o skriv en rad eller två om era liv.

I fredags så slutade vi 12:40 istället för 1600, äckligt skönt, fick skjuts hem av Stefanie, äckligt skönt det med. eftersom det går typ 10 gånger snabbare. Jag hade bestämt telefontid med min mor, så jag pratade med henne en stund, och hon hade tjejmiddag med god mat o vin, så jag fick prata med susanne också, om kameror. sen övertalade jag mor att skaffa msn, känns som en seger, nu kan vi prata så mkt enklare, haha. Vi bestälde en longboard till mig, eller mamma gjorde, via mig och msn. Sen var jag ute och gick en promenad, det var jättevarmt, runt 35 grader, så jag gick långsamt, men länge. Kom hem, duschade, och så kom Stefanie o Rose för att hämta mig för vi skulle ju på fotbolls matchen. coronado-monteray, det är typ som aik-dif fast skolor. nathan gick på monteray så han hatar coronado, som är skolan jag går på. Det var jätteroligt på matchen! träffade inte så jättemånga, men en del, bland annat killen som bodde hos min kontaktperson förra året, David från Holland, och det visade sig att han kände massa från min skola. dom andra utbytesstudenttjejerna var där tillsammans, dom hänger alltid bara med varandra, tråkigt för dom att dom inte känner en enda amerikansk. är väldigt glad att jag har lärt känna så många. vet inte om jag ska säga "tacksam" eller om jag bara ska tacka mig själv. men jag har i alla fall bestämt att nästa vecka ska jag bli närmre kompis med KJ, för hon verkar så rolig, vet inte om jag har berättat om henne, men hennes föräldrar är jätterika, dom bor i en sjuktfint hus (har jag hört) i ett jättefint område, hon har tre bilar fast hon inte kör, och hon har jobbat på chick filet i 1,5 år, fast hon kan få precis vad hon vill, och hon klär sig i mjukisbyxor och sånt varje dag, tycker det är bra att hon inte är snobbig :) roligt lixom.
men hur som helst, vi (coronado) vann med 20-0, alla var astaggade och hur glada som helst, för dom om den här matchen får man tydligen höra i ett år om man förlorar. så det är väl bra, nathan blev lite sänkt när jag berättade, haha.
efter matchen åkte vi och åt, fast dom var så långsamma så jag tog med mig maten hem, eftersom nathan är så efterbliven o säger att jag ska vara hemma 11. men jag har pratat med amy-rose om det nu, så nu äre andra bullar tack o lov :)

I lördags vaknade jag klockan 12:30 av att Jenna ringde, men jag fattade inte vad som lät så jag hann inte svara, sen skickade hon ett sms o skrev att hon skulle komma o hämta mig 1300. så då fick jag allt sätta fart.
Hon och Amy (en annan amy, hennes vän amy) så hämtade vi cathy sen åkte vi i shoppade :) galet, äntligen lite shopping, fast dom har inte riktigt samma stil som mig , så dom blev lite trötta när jag gick in i surf och skate klädaffärer hela tiden (dom enda affärerna med snygga kläder här). Pratade med en kille som jobbade i en surfaffär, han var från california o saknade det jättemkt men skulle åka hem om typ 5 månader, han bodde i nånting på T nära new port beach, så det är väl där andersson bor, det sa jag till han också, det tyckte han var tufft o tyckte verkligen att jag skulle åka dit, det tycker jag också.
Som sagt älskar jag att det är så billigt här! för ungefär 600 kronor köpte jag två par jeans, en skjorta och tre trosor från victoria's secret. mkt bra fyndat!

sen började vi få ont om tid, så vi åkte o lämnade Cathy, åkte hem till mig, hämtade lite fin kläder o high heels, lämnade Amy som blev sjuk, hem till Jenna o bytte omo gjorde oss fagra, försökte i alla fall, hämtade Cathy igen, åkte o lämnade muffinsar hos Cathys pojkvän Josh, och sen åkte vi till restaurangen Cheddar's, vi var en aningens over dressed, men det gjorde inte så mkt, det var ju så vi ville ha det. Vi åt middag o firade Josh som fyllde år. Vid 8 var Jenna tvungen att åka o va barnvakt så jag var kvar ensam med alla dessa människor som jag då hade kännt i typ mellan 8 och 1 timme, eller cathy har jag ju bakat en kaka med för typ två veckor sen. men det var mkt roligt. Satt o pratade med Amy och en tjej vid namn Lauren, hon var från Austin o visste precis hur det var att flytta från en stad med mkt hålligång till Lubbock, kändes bra. Efter middagen åkte vi hem till Josh o kollade på the Ancherman, eller något i den stilen, hahah galet rolig film.
Det var mysigt att var där, pojkarna sjöng o spelade gitarr, sånt gillar vi ju.

Det var hur som helst en väldigt lyckad dag :)

Och idag har jag varit hos Amy-Rose's föräldrar på lunch, det var inte gott, men jag hade precis ätit frukost så det gjorde inte så mkt, sen satt vi i solen o pratade, och jag kan få låna hennes (amy-rose's mammas) cykel medans jag är här om jag lovar att vara försiktig och inte låta den bli stulen, så nu är det bara en kamera som saknas, och föståss om möjligheten finns, en moppe.
 
 efter lunchen har jag sorgligt nog bara suttit på mitt rum och laddat upp bilder på facebook o bilddagboken från i somras o vintras. städade mitt rum lite lätt också.
så jag har badrummet, sociologiläxan och damning (?) av huset kvar. men det är ingen small group ikväll så jag har ju faktiskt hela kvällen på mig.
liv1 | |
#1 - - Klara:

Så du vill ha kommentarer va? Okkerå!
ETT: MAAAAAAAAAAH köp trosor till mig!!!!!!!!! Fast jag ska till New York med mamma när jag fyller 18 så då kan jag köpa själv.. (oh hoppas dollarn ligger nere även i vår!)
TVÅ: vad är smallgroup?
TRE: vad fick ni för mat där hos Amy-Roses mamma?

Roligt att jag bara alltid ställer massa frågor.. ROLIGT att du verkar ha det bättre och bättre! Gick det bra med paintprogrammet på mac?
KRAMMMMMMMMMM

#2 - - Karolina:

Fanny, jag håller på att skicka dig ett brev nu. Alltså jag har börjat tänka på att skicka ett brev vilket är startprocessen. Annars så skulle jag åkt till New
York i jul och shoppat galet men nu ska vi tydligen bara vara hemma, har deppat sen jag fick reda på det. Får bränna alla mina pengar i spanien på söndag då jag och Petra åker dit för att hälsa på alla från SI! Det kommer bli grymt.

Din Halloween kommer också bli GRYM! Lova att du beskriver den i minsta detalj

#3 - - malin:

ja, halloween i usa borde vara grymt.
fick ditt sms, fick du mitt svar? har hafy lite problem med det där.
pusspussy!
lotl

#4 - - Nathalie:

enjoy ---
http://www.youtube.com/watch?v=xOrR2hS__kQ

Upp