Uppdatering

Har ju inte bloggat på ett tag men nu fick jag en stund över..
Först o främst har jag absolut ingen koll på tid, datum, dag är helt lost. hörde prat om nyårs planeringar idag o blev rädd att det var ikväll, men sen kom det fram att nyårs afton är imorn. så det är ju nice.
den 28e, dagen efter jag kom hit, så gick jag ut på en låång promenad, gick på stranden med min kamera och ipod ända ner till piren, och sen gick jag bland husen tillbaka, gick lite vilse, hade ju ingen aning hur man kom till huset från det hållet, men jag kom fram efter ett tag, var tvungen att gå ända ut till slutet av halvön för att hitta liksom, så det blev en liten 2 timmars promenad.
På kvällen åt vi supergod laxmiddag! hör o häpna! och sen kollade vi på aeonflux (?) väldigt bra film. Skulle gjort ngt annat men Alex var trött..
Igååår så åkte jag o Nancy till Fashion Island o shoppade big time!! var nära på att spendera 1500 i första affären men jag lyckades stoppa mig själv. Vi hann bara med typ 3 affärer eller ngt sånt, fast första var typ Åhlens med massa olika märken o sånt, osså massa rea !! På forever 21 hittade jag sjukt mkt grejer!! kunde lätt ha köpt väldigt mkt mer än vad jag gjorde! men jag köpte för typ över 100 dollar där. sjukt nice ändå, det var lite som top shop/h&m fast nog ännu billigare. härliga tider.
Sen var klockan 16:30 o vi hade inte ätit lunch så vi skulle till ett "inneställe" o köpa cup cakes, sprinkle nånting hette det, typ sånt ställe som startade i beverly hills o sen kom hit o alla älskar det för att alla kändisar äter dom. Hur som helst var kön ut ur affären och över trotoaren, så Nancy gick o köpte grejer till hundarna o jag gick till en surfaffär, sen efter typ en timme, så hoppades vi på att kön skulle vara kortare, men då var den ända ut på parkeringen, så vi sket i det o åkte hem o åt lite chips and guacamoleee.
nice nice, sen chillade jag galet fram till middagen, åt gravad lax (för första gången), gjord på sushi lax, och det var faktiskt också gott! och sen åt vi pasta med tomatsås, väldans gott det med!
Sen kom Kyan tillbaka efter en dag i LA (där han bor), och jag har alltså nu kommit fram till att det är Alex o Kyan som är tillsammans. :) .
vi tre och två hundar låg i alex säng, drack öl, och kollade på stekta gröna tomater, fett fräsht! Mkt bra film :)
Idag skulle vi åkt till LA, men Alex orkade inte riktigt, han vill ju vara i toppform imorn när det är fest o allt, vi ska till Chris' kompis Bob på fest, nice nice.

nu ska jag gå ner o se om det är ngn stackare som orkar gå ut med mig, till stranden, stadsstjärnan, vad som helst, annars får jag väl ta sällskap med Arvid o kameran som vanligt :)

och igår nrä vi shoppade sa Nancy till en tjej i affären "this is my Swedish daughter" och tjejen svarade "realy? I thought it was your real toughter, she looks just like you!"
om ni undra, jag tyckte det var roligt. mest komplimang för nancy så klart ;)

over and out
liv1 | |
Upp